22. května 2008
Již druhým rokem pokračuje v Táboře a jeho okolí výstavba IV. tranzitního železničního koridoru. Stavba
s oficiálním názvem „Modernizace trati Veselí nad Lužnicí – Tábor, I. část, úsek Doubí u Tábora – Tábor“ se po dokončení první etapy přesouvá zejména do železniční stanice Tábor.
Modernizace, jejíž celkové náklady dosahují téměř 2,8 miliardy Kč, je součástí IV. železničního koridoru Děčín – Praha – Veselí nad Lužnicí – České Budějovice – Horní Dvořiště a náleží k jedné z hlavních evropských železničních magistrál. „Doprava je pro náš kraj jednoznačnou prioritou, protože bez kvalitního dopravního spojení nemůžeme region úspěšně rozvíjet,“ řekl hejtman Jihočeského kraje Jan Zahradník.
Po dvou kolejích do Doubí
Během první etapy modernizace v loňském roce se dočkal rekonstrukce a zdvojkolejnění více než dvoukilometrový úsek z Doubí u Tábora do Plané nad Lužnicí, proběhla rekonstrukce železniční stanice Planá nad Lužnicí a v úseku Planá nad Lužnicí – Tábor byla nově vybudována druhá kolej v délce přes pět kilometrů. První květnový týden skončila modernizace traťového úseku Planá nad Lužnicí – Tábor, o týden později se vlaky rozjely po nových kolejích až do Doubí u Tábora. Nyní se stavbaři přesunuli do Tábora, kde začíná rozsáhlá rekonstrukce stanice s dopadem na železniční dopravu. „Tak velká stavba vyžaduje řadu omezení dopravy ve městě i na železnici. Budeme se i nadále snažit, aby tato omezení komplikovala život občanům co nejméně,“ prohlásil generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek.
Rekonstrukce ve dvou etapách
Rekonstrukce nádraží v Táboře proběhne ve dvou etapách. Na první, od 17. května do 15. srpna, je naplánována rekonstrukce sudé kolejové skupiny včetně stávajícího ostrovního nástupiště. Do 17. listopadu pak bude rekonstrukce dokončena. V Táboře vyroste nové ostrovní nástupiště dlouhé 350 metrů, bude rekonstruován a prodloužen podchod. Ten se po dokončení stane nejen přístupem na nástupiště, ale také důležitou spojnicí pro pěší mezi Blanickým předměstím a centrem města. Pro zvýšení bezpečnosti silničního a železničního provozu v místech křížení pozemních komunikací s železniční tratí se zruší na Maredově vrchu železniční přejezd, nahradí ho nový most navazující na Trocnovskou ulici. Se začátkem prací na sudé skupině kolejí bude zahájena také výstavba nového silničního mostu přes nádraží. Tato investice není přímo součástí stavby koridoru, ale technicky, výlukově a koordinačně s ní velice úzce souvisí. Nový most bude otevřen v červenci příštího roku.
Tomáš Johánek