Nový šéf ŘVC

Rejdaři se obávají možného odchodu současného šéfa ŘVC

Rejdaři se obávají možného odchodu současného šéfa ŘVC

PRAHA 3.7. – Čeští rejdaři se obávají změny ve vedení Ředitelství vodních cest (ŘVC). Organizaci od loňského října vede Jan Skalický, řízením je ale dosud pouze pověřen a na post generálního ředitele ministerstvo dopravy v pondělí vypsalo výběrové řízení. Podle původních vyjádření přitom ministerstvo plánovalo Skalického šéfem jmenovat po vypracování strategie rozvoje ŘVC a tu Skalický předložil už na přelomu roku. Chystaná personální změna tak může podle rejdařů souviset se Skalického razantním postupem při prosazování jezu v Děčíně.

„Nechápu důvod, proč je nyní vypsáno výběrové řízení na ředitele Ředitelství vodních cest. Pan Skalický se ve funkci osvědčil,“ řekl tajemník Sekce vodní dopravy při Svazu dopravy ČR Jiří Aster. Další personální výměna na postu ředitele by podle něj resort lodní dopravy poškodila, protože nový ředitel by se musel opět zapracovat. Vloni se ve vedení ŘVC vystřídali celkem čtyři lidé. Skalický se do výběrového řízení bude hlásit, o čemž už předem informoval ministra dopravy Pavla Dobeše (LIDEM). Rozhodnutí o vypsání výběrového řízení ale komentovat nechtěl s tím, že způsob výběru ředitele podřízené organizace ministerstva náleží ministru Dobešovi.

Podle rejdařů mohl Skalický upadnout v nemilost, když na přelomu května a června kritizoval rozhodnutí ministerstva životního prostředí (MŽP) vrátit k dopracování dokumentaci ke stavbě jezu v Děčíně. ŘVC pod Skalického vedením tehdy požadavky MŽP označilo za obstrukční a požadovalo výměnu posuzovatele, který za ministerstvo hodnotil dopad stavby jezu na životní prostředí. Stavbu děčínského jezu přitom ministerstvo dopravy považuje za absolutní prioritu v oblasti lodní dopravy, měla by umožnit celoroční splavnost Labe pro dálkové nákladní lodě.

Současné kroky ministerstva mohou naznačovat, že se při výběru šéfa ŘVC vrátí trend, kdy je tento úřad nabízen jako dobře honorovaná trafika, obává se ředitel lodní společnosti Konakl Jan Vinkler. Na rozdíl od mnohých svých předchůdců, kteří se závažným rozhodnutím vyhýbali, byl prý Skalický při prosazování potřeb lodních dopravců aktivní. Sérii personálních změn na ŘVC odstartovala loňská kontrola Evropského účetního dvora, která objevila množství nedostatků v zadávání projektů. Podle ministerstva dopravy našel účetní dvůr ve zkoumaných projektech ŘVC chybovost blížící se stu procent. Zakázky byly buď předražené, nebo chybně zadané.

(čtk)

spinner