3. září 2019, čtk
3.9. - Státní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájí v příštím roce modernizaci českobudějovického nádraží. Odhadované náklady na úpravy činí přibližně půl miliardy Kč. Novinářům to dnes řekl náměstek českobudějovického primátora Viktor Lavička. Součástí projektu se možná stane i stavba podchodu pod nádražím, který spojí Žižkovu třídu se čtvrtí Suché Vrbné.
"Už nyní se začne zpracovávat studie, kterou zadá SŽDC a bude se týkat vstupů na nástupiště vlaků. Zároveň bude řešit prostor před a za nádražím. Vzniknul by tak podchod, který bude pro pěší a dostanou se z něj na nástupiště jak ze Suchého Vrbného, tak ze Žižkovy třídy," uvedl Viktor Lavička. Plánovaný podchod by měřil několik stovek metrů. Usnadnil by cestu pro pěší, kteří musí nyní při cestě z nádraží do Suchého Vrbného trasu obcházet po vzdálenější lávce.
Podchod však podle náměstka není jedinou variantou. Studie zvažuje čtyři možnosti řešení, z nichž jednou je například nadchod nad nádražím. Existuje i alternativa, že by vznikla lávka spojující autobusové a vlakové nádraží. Viktor Lavička dodal, že pokud by nakonec uspěla varianta s podchodem, tak by u vyústění v Suchém Vrbném vznikl i parkovací dům. Náklady na modernizaci nádraží i s ní spojenou infrastrukturu by hradilo SŽDC. "Město by to tím pádem nic nestálo," řekl náměstek primátora.
Nádraží v Českých Budějovicích patří k velmi vytíženým. V posledních letech se díky modernizaci čtvrtého koridoru zkracuje doba cesty do Prahy. Nyní vlaky přibližně 150 kilometrů dlouhou trasu překonají za dvě hodiny, v budoucnu by to měly zvládnout za 90 minut. České dráhy obnovily před časem expresy do Lince a nádražím procházejí i tisíce turistů, kteří míří na Šumavu a Lipno nebo se vydávají splouvat Vltavu.
(čtk)
Foto: LAN