Modernizace 4. železničního koridoru

Mezi Veselím nad Lužnicí a Soběslaví se postaví druhá kolej

Mezi Veselím nad Lužnicí a Soběslaví se postaví druhá kolej

PRAHA (20.12.) – Další část čtvrtého koridoru z Prahy do jižních Čech získá v nejbližší době druhou kolej. Umožní to modernizace traťového úseku z Veselí nad Lužnicí do Soběslavi, kterou připravuje k zahájení Správa železniční dopravní cesty. Součástí stavby bude mimo jiné i kompletní rekonstrukce stanice Soběslav. Náklady se očekávají kolem 1,5 miliardy Kč.

Výsledkem stavebních prací na přibližně šestikilometrovém úseku bude nejen větší kapacita tratě, ale také výrazné zvýšení traťové rychlosti. Příznivé sklonové a směrové poměry umožní jízdu vlaků až 160 km/h. Nová trať povede ve stávající ose jednokolejné trati, přístavba druhé koleje je navržena převážně v její pravé části. V daném úseku bude zrušeno všech šest stávajících železničních přejezdů, respektive nahradí je mimoúrovňová křížení.

Výjimkou bude přejezd u zastávky Řípec-Dráchov, který zůstane i po ukončení této stavby provizorně zachován. V další etapě, po výstavbě silničního nadjezdu, bude nahrazen úrovňovým přechodem pro chodce. Ten bude zabezpečený světelnou signalizací se závorami a bude sloužit jako bezbariérový přístup na nástupiště. Kvůli zvětšení poloměru směrového oblouku se tato zastávka přesune v rámci rekonstrukce o několik metrů.

Ještě výraznější proměnou projde železniční stanice Soběslav, ve které se vybuduje jedno ostrovní a jedno vnější nástupiště o délce 300 metrů. Přístup cestujících k vlakům bude podchodem se schodišti a výtahy. Celkem zde budou čtyři dopravní koleje s užitečnými délkami přes 650 metrů. Ve stanici bude postavena nová technologická budova. Ke kompletnímu dokončení úprav v Soběslavi, včetně zrušení přejezdu v km 62,420 a výstavby nové skupiny výhybek ve směru na Tábor, dojde až během navazující 2. etapy, řešící rekonstrukci zbývajícího úseku do Doubí u Tábora.

Práce budou dále zahrnovat modernizaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, dispečerské řídicí techniky a trakčního vedení pro dosažení stanovených parametrů podle nároků odpovídajících požadavkům pro modernizaci. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií, a to z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava v programovém období 2007–2013. Zbývající část nákladů bude financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.

spinner