28.12. - Zmodernizované nádraží, přestupní terminál i nová odbavovací hala. Tak bude už za několik let vypadat stanice Praha-Smíchov. Posledním krokem k samotnému zahájení prací byl výběr zhotovitelů. Těmi se staly společnosti Metrostav TBR, OHLA ŽS, HOCHTIEF CZ a Elektrizace železnic Praha, které podaly společnou nabídku ve výši 4 144 444 027 korun bez DPH. Předpokládaná hodnota zakázky přitom byla o více než 600 milionů korun vyšší. Stavbaři zrekonstruují všechny staniční koleje a nástupiště, oba podchody se přestaví a současně prodlouží pod celou stanicí. Díky výtahům bude bezbariérový přístup na jednotlivá nástupiště, a to jak z podchodů, tak i nově vybudované lávky. Práce se rozběhnou krátce po Novém roce a potrvají do roku 2027.
Aktuálně
27.12. - Pardubická společnost CEE Logistics, která se věnuje mezinárodní dopravě a logistice, dosáhla minulý rok zisk po zdanění 82 milionů korun. Výsledek je o 42 milionů korun vyšší než v roce 2021. Tržby z prodeje vlastních výrobků a služeb dosáhly 1,826 miliardy korun, což je o 15 procent více než rok předtím, zjistila ČTK z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin.
27.12. - Jízdní řády a trasy některých autobusových a trolejbusových linek v Ostravě se od 2. ledna změní. Na trolejbusových linkách skončí provoz podle takzvaných zvláštních jízdních řádů. Dopravní podnik Ostrava o tom informoval na svých internetových stránkách. Tramvajových linek se změny nedotknou.
27.12. - Od 1. ledna 2024 dochází k personálním změnám na úseku obchodu ČD Cargo. Novou obchodní ředitelkou se stává Věra Riederová, zastávající doposud funkci vedoucí oddělení hospodaření s nákladními vozy, která zde střídá Vlastu Slavíkovou.
27.12. - Letiště Praha nadále pokračuje ve snižování emisí oxidu uhličitého. Za loňský rok se podařilo uspořit 59,45 procent emisí CO₂ ve srovnání s rokem 2009, kdy letiště poprvé uhlíkovou stopu vypočítalo. Po roce tak obhájilo certifikát Airport Carbon Accreditation třetí úrovně. Ten se vyznačuje zapojením partnerů – leteckých společností, nájemců, dodavatelů služeb a dalších. Součástí bylo i ověření uhlíkové stopy nezávislým auditorem.
27.12. - V Německu po letech opět ožívají plány na výstavbu tratí pro vlaky levitující na magnetickém polštáři. Oproti kdysi zvažovaným vysokorychlostním trasám propojujících Německo se sousedními státy se nynější úvahy omezují na městský provoz. O magnetické dráze jako dalším typu městské hromadné dopravy uvažují Berlín, Norimberk či Hamburk. Zda takzvané maglevy v německých městech skutečně vyjedou, bude záviset především na penězích.
27.12. - Další památkově chráněné nádraží se dočká kompletní rekonstrukce. Správa železnic vypsala soutěž na obnovu budovy v Jaroměři, která by měla začít na jaře příštího roku. V rámci stavby se opraví fasáda, střecha budovy a dojde také k úpravám vnitřních dispozic.
26.12. - Vysokorychlostní přepravce zboží potrubím Hyperloop One ukončí činnost. Firmě se nepodařilo získat žádnou zakázku na výstavbu svého systému, prodává aktiva včetně testovací dráhy a strojního vybavení a propustí ke konci roku zbylé zaměstnance, píše s odkazem na své zdroje agentura Bloomberg. Společnosti se v roce 2020 podařilo jako první na světě svézt svým novým přepravním systémem i první lidi.
26.12. - Vzhledem k aktuální eskalaci problémů v Rudém moři rejdaři zastavili využívání Suezského průplavu. Množí se totiž útoky na lodě. Někteří rejdaři lodě proto pozastavili a vyčkávají, většina ale oznámila, že lodě budou dočasně obeplouvat Afriku při cestě mezi Evropou a Asií. To má zásadní důsledek: vedle předpokládaného zvyšování ceny se velmi razantně prodlužuje tranzitní čas. Konkrétně o cca dva týdny, což představuje navýšení o zhruba 50 procent. Proto se teď očekává vyšší využití železničního spojení. Společnost PST CLC Mitsui-Soko zajišťuje sběrné kontejnery s pravidelnými odjezdy a servis je schopna okamžitě zajistit i pro celé kontejnery jak z, tak do Číny.
26.12. - Tržní podíl naftových motorizací u nově registrovaných osobních vozidel v období leden-listopad 2023 v zemích Evropské unie klesl na 13,7 %, celkem bylo v uvedeném období registrováno více než 1,3 milionu naftových vozidel, meziročně o 5,5 % méně. Situace v jednotlivých zemích je pochopitelně různá. Obliba naftových motorizací v kombinaci se stále ještě širokou nabídkou těchto vozidel tak Českou republiku dostala s 20,7 % na pomyslnou první příčku mezi zeměmi Evropské unie, vyplývá z aktualizovaných informací webu Čistá doprava, které vycházejí ze zdrojových dat Evropského sdružení výrobců automobilů.