7. dubna 2025, red

8.4. - Scania na veletrhu bauma 2025 podporuje přechod k budoucnosti udržitelného stavebnictví a těžby a představuje nová bateriová, hybridní a plynová řešení spolu s řadou úsporných energetických řešení, robustních nákladních vozidel a integrovaných digitálních služeb. Na veletrh přichází se svým dosud nejširším portfoliem pro stavebnictví a těžební průmysl a nabízí zákazníkům kombinaci výkonu, efektivity a udržitelnosti, kterou reaguje na měnící se výzvy v těchto odvětvích.
Návštěvníci stánku Scania se seznámí s tím, jak řešení společnosti umožňují stavebnímu a těžebnímu průmyslu přejít na udržitelnost, a přitom upřednostnit efektivitu a výkon. Společnost představí ucelenou řadu bateriových elektrických pohonů, plynových a spalovacích motorů (ICE) a nabídne zákazníkům flexibilitu při výběru toho nejvhodnějšího pro jejich potřeby.
Mezi nejzajímavější exponáty patří sklápěč Scania BEV XT s tandemovým podvozkem, který je konstruován pro maximální trakci a kombinuje vysoký výkon s udržitelností. Jde o rychlou reakci na problémy s emisemi, se kterými se stavebnictví potýká.
„Společnost Scania nyní nabízí nástroje potřebné k řešení přepravy materiálů bez emisí,“ řekl Stefano Fedel, výkonný viceprezident pro prodej a marketing společnosti Scania. „Stále více výběrových řízení na přepravu materiálů v rámci infrastrukturních a stavebních projektů obsahuje požadavky nebo pobídky na vozidla s nulovými emisemi. Již dnes má řada evropských měst zóny s nulovými emisemi a jejich počet se neustále zvyšuje,“ dodal.
Elektrická a hybridní energetická řešení společnosti Scania také hrají klíčovou roli při zvyšování udržitelnosti stavebního a těžebního průmyslu. Společnost na veletrhu bauma začne nabízet své nové elektrické pohonné ústrojí s akumulátorem. Systém, který vyvinula výhradně společnost Scania, kombinuje elektrické pohonné ústrojí s akumulátorem se spalovacím motorem pro paralelní hybridní provoz, spolu s hlavní pohonnou jednotkou, elektrickým pohonným ústrojím, měničem a akumulátory. Díky nízké hladině hluku v elektrickém režimu je ideální pro použití ve městech a lepší pro obsluhu, zatímco hybridní režim poskytuje v případě potřeby možnost vyššího výkonu a dojezdu.
Paralelní funkce elektrického pohonného ústrojí a bateriového bloku jsou v souladu se zaměřením společnosti Scania na nízkouhlíková řešení, jako je hybridní pohon, alternativní paliva a úsporné spalovací motory. Scania na veletrhu bauma představí některé příklady těchto nízkouhlíkových řešení.
Patří mezi ně řada průmyslových a energetických motorů Scania, které jsou spolehlivé a úsporné a jsou přizpůsobeny pro nejnáročnější pracovní prostředí; sklápěč CBG poháněný stlačeným bioplynem, který nabízí delší dojezd a nižší emise CO₂; těžký tahač 8x4/4 s legendárním motorem V8, který může být poháněn i HVO. K dispozici jsou také integrované digitální služby pro bezpečnost, správu vozového parku a prediktivní údržbu, které maximalizují efektivitu a provozuschopnost.
„Společnost Scania je hnací silou přechodu k udržitelnosti, a to díky výkonným a efektivním bezemisním a nízkouhlíkovým řešením určeným pro současné i budoucí náročné stavební a těžební práce,“ řekl Stefano Fedel.
„Chápeme, že naši zákazníci potřebují flexibilitu v závislosti na typu použití, a proto si mohou vybrat řešení na míru z technologií ICE, plynových a bateriově-elektrických, která odpovídají jejich požadavkům, aniž by to bylo na úkor robustnosti, provozuschopnosti nebo celkové provozní efektivity. Průmyslový segment prochází obdobím rychlé transformace a společnost Scania je připravena podpořit své zákazníky a poskytnout jim ty správné nástroje, aby mohli na výzvy vhodně reagovat a i nadále prosperovat,“ dodal Stefano Fedel.
(red)
Foto: Scania