28.4. – Hlavní práce na modernizaci železničního uzlu v Pardubicích budou hotové do konce letošního roku. Stavební práce jsou koordinované tak, aby nebyl přerušen provoz, bez občasných výluk se však takto velká stavba neobejde, řekl novinářům hlavní stavbyvedoucí Martin Vraščák. Modernizace uzlu bude stát 6,366 miliardy korun, dosavadní investice představují asi 70 procent nákladů. Práce začaly v září 2020. Podle ministra dopravy Martina Kupky se harmonogram daří plnit, což je u takové stavby složité.
Aktuálně
27.4. – Konsolidovaný hospodářský výsledek Skupiny ČD před zdaněním dle Mezinárodních standardů účetního výkaznictví (IFRS) činil v loňském roce 396 milionů korun. Hospodaření Skupiny se tak meziročně zlepšilo o dvě miliardy korun. Pozitivní vliv na to měl především návrat cestujících do vlaků. Vedle vnitrostátních dálkových a regionálních linek nastalo i postupné oživení mezinárodní dopravy.
27.4. – Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) rozdělí na zlepšení pokrytí dvou železničních koridorů mobilním signálem 5G zhruba 120 milionů korun. Výzva z Národního plánu obnovy se týká vybudování základnových stanic podél tratí Praha – Česká Třebová – Ostrava a Česká Třebová – Brno. Zajistí tak lepší mobilní připojení pro cestující a bezpečnější provoz na železnici.
27.4. – Společnost Iveco Czech Republic dodává v spolupráci s autorizovaným dealerem Corex, s. r. o., stovku nových autobusů řady Crossway společnosti Slovenská autobusová doprava Zvolen, a. s., která provozuje meziměstskou a městskou dopravu. Nové vozy z výrobního závodu ve Vysokém Mýtě slovenský dopravce postupně zařazuje do provozu na linkách na území devíti okresů Banskobystrického kraje a na městskou dopravu na území čtyř měst, a to s počtem vozidel již téměř 650 vozidel. Jedná se o tři varianty meziměstského autobusu Crossway v bílé barvě, konkrétně 70 vozů Crossway LE Line 12m s motorem Tector, 20 vozů Crossway LE Line 10,8m s motorem Tector a 10 vozů Crossway LE Line 14,5m s motorem Cursor.
27.4. – Z policejních statistik vyplývá, že klesající trend dopravní nehodovosti kamionů pokračuje. Dopravní experti se shodují, že přepravní a logistické společnosti se stále více zaměřují na zvyšování bezpečnosti svého provozu. Pravidelně investují do vzdělávání řidičů, technických kontrol i obnovy vozového parku. Novými trendy se stávají systémy elektronické kontroly zaměřené na záznamy o provozu nákladních vozidel.
25.4. – Začátek roku 2023 byl poznamenán globálními geopolitickými problémy a vysokou inflací. Současně s tím došlo po letech 2021 a 2022 k normalizaci dodavatelských řetězců. Přestože poptávka po přepravních službách podle očekávání poklesla, skupina Kuehne+Nagel dosáhla dobrých hospodářských výsledků. Srovnání se stejným obdobím loňska ovlivnila specifická tržní situace související s koronavirem. V kontextu normalizovaného tržního prostředí a ve srovnání s předpandemickým obdobím však dosáhla skupina Kuehne+Nagel v prvním čtvrtletí roku 2023 rekordních výsledků.
27.4. – Společnost Logio, zaměřující se na oblast Supply Chain Managementu, se přidává k česko-německé investiční skupině ABRA Holding, která se zaměřuje na investice v oblasti technologií a spojování špičkových softwarových firem ve střední Evropě. Logio dodává své služby největším firmám jako Škoda Auto, Plzeňský Prazdroj, Rohlík, DM drogerie nebo Albert. ABRA Holding rozsáhlými investicemi a technologickým know-how posílí vývoj produktů Logia a expanzi na evropské trhy.
27.4. – Dopravní podnik města Brna zvyšuje pokuty za jízdu bez platného jízdního dokladu. Nové sazby začnou platit od 1. května 2023. Současně se zvýší počet kontrol revizorů. Jen za uplynulé tři měsíce jelo načerno 10 087 lidí. Nejčastěji bez jízdenky cestují lidé ve věkové skupině 18 – 25 let (26 %) a 30 – 40 let (21 %).
26.4. – Halu společnosti DAF pro montáž elektrických vozidel včera oficiálně otevřela nizozemská ministryně hospodářství a životního prostředí Micky Adriaansens. Nová hala byla uvedena do provozu v hlavním výrobním areálu DAF v Eindhovenu. Bude hrát důležitou roli v dalším rozvoji přední pozice společnosti v oblasti poskytování udržitelných řešení přepravy.
26.4. – Dostupná celoněmecká jízdenka na regionální a městskou dopravu za měsíční paušál 49 eur (1150 Kč) může přilákat šest milionů nových předplatitelů. Včera to na tiskové konferenci na berlínském hlavním vlakovém nádraží prohlásil šéf Svazu německých dopravních podniků (VDV) Ingo Wortmann. V jízdence, která je nástupcem loňského protiinflačního lístku za měsíční cenu devět eur (210 Kč) a která začne platit od května, vidí spolkový ministr dopravy Volker Wissing začátek digitalizace regionální dopravy. Jízdenka je totiž dostupná elektronicky.