18. února 2025, lan

19.2. - Nový lehký návěs ecoCHAMP LTO od společnosti BERGERecotrail pro maximální užitečné zatížení snižuje počet jízd až o 10 procent a je také ideálně vhodný pro použití s e-tahači. Informovala o tom společnost Schmitz Cargobull.
Lehký návěs BERGERecotrail je vhodný zejména pro přepravní práce vyžadující vysokou užitečnou hmotnost a je považován za nejlehčí vozidlo na trhu. S pohotovostní hmotností od 4,7 tuny je ecoCHAMP skutečným univerzálem na trhu lehčích vozidel. Nyní byla vyvinuta vylepšená verze s kratším rozvorem, aby se maximalizovalo užitečné zatížení bez přetížení hnací nápravy tahače. Díky vysokému užitečnému zatížení snižuje nový ecoCHAMP LTO počet jízd až o 10 % a je také ideální pro použití v kombinaci s elektricky poháněným tahačem.
Vysoká nosnost, nízká pohotovostní hmotnost a vysoké užitečné zatížení - to vše jsou klíčové atributy efektivních řešení v oblasti užitkových vozidel, které jsou obzvláště důležité i z hlediska snižování emisí uhlíku. Lehké návěsy hrají významnou roli, protože mohou optimalizovat užitečné zatížení, a tím umožnit vyšší nosnost. To zase přispívá k větší udržitelnosti, protože je zapotřebí méně jízd při zachování stejného objemu přepravy. Nižší pohotovostní hmotnost nejenže snižuje spotřebu paliva, ale také snižuje opotřebení vozidla.
Při každodenní přepravě jsou však hnací nápravy tahačů často přetížené, zejména při použití těžších e-tahačů. Aby se tento problém vyřešil, byly tři nápravy nového ecoCHAMP LTO přemístěny a rozvor náprav byl zkrácen, přičemž byl stále dodržen definovaný poloměr otáčení. Výsledkem je menší zatížení čepu přípojného vozidla a hnací nápravy tahače, takže v praxi lze přepravit více zboží, aniž by došlo k přetížení. To je důležité zejména při snaze o plné využití užitečného zatížení, např. při přepravě nápojů a dřeva, a právě při použití e-tahačů.
Návěs ecoCHAMP LTO zaujme svou pohotovostní hmotností, která byla snížena o 1,5 tuny. Stejně jako všechna vozidla BERGERecotrail byl vyroben se speciální odlehčenou konstrukcí, která využívá Reuleauxův trojúhelník jako charakteristický znak špičkové technologie. Reuleauxův trojúhelník umožňuje odstranit z l-nosníku velké množství materiálu, aniž by to mělo negativní vliv na pevnost a stabilitu. Tím se také minimalizuje pohotovostní hmotnost vozidel a maximalizuje užitečné zatížení.
Návěs ecoCHAMP LTO je certifikován pro přepravu nápojů (jedna vrstva nápojových beden na paletách plus sudy) a kusového zboží podle norem DIN EN 12642 kód XL, DIN EN 12195-1 a VDI 2700 pro maximální užitečné zatížení. Blokovací zádržný systém vozidla umožňuje zkrátit dobu nakládky a vykládky a zvýšit efektivitu.
Vozidlo může být také vybaveno volitelným systémem POWER CURTAIN od společnosti Schmitz Cargobull. Systém POWER CURTAIN vyhovuje zejména požadavkům na rychlost a efektivitu obratu. Certifikovaná tuhost konstrukce (podle DIN EN 12642 kód XL) je dosažena i bez nosných latí díky vertikálním a horizontálním výztuhám a standardní ochranné tkanině proti krádeži. Díky tomu lze vozidlo rychle a snadno nakládat a vykládat bez delších manipulačních procesů. Tím se zvyšuje efektivita přepravy a bezpečnost práce, což znamená, že řidič může rychleji pokračovat v jízdě a dále optimalizovat přepravní proces.
Zákazníci mají možnost zakoupit speciální lehké návěsy BERGERecotrail prostřednictvím prodejní sítě Schmitz Cargobull od začátku roku 2024. Zajištěn je také přístup ke komplexním celoevropským dodávkám náhradních dílů prostřednictvím sítě servisních partnerů Schmitz Cargobull a využívání dalších služeb Schmitz Cargobull, jako je financování, pojištění a standardní využívání telematiky TrailerConnect včetně systému řízení tlaku v pneumatikách s funkcí automatické lokalizace. TrailerConnect poskytuje informace o stavu vozidla a pneumatik v reálném čase, což ve výsledku pomáhá zvýšit bezpečnost a transparentnost řízení vozového parku.
(lan)
Foto: Schmitz Cargobull