​DPD doručuje již do 110 000 výdejních míst a boxů

​DPD doručuje již do 110 000 výdejních míst a boxů

20.6. – Společnost Geopost (dříve DPDgroup), jejíž součástí je i česká DPD, zaznamenává rostoucí popularitu doručování mimo domov (tzv. out of home) mezi pravidelnými zákazníky e-shopů. Podle posledních dat z největšího evropského průzkumu E-shopper Barometer 44 % pravidelných online nakupujících preferuje doručení mimo domov (na výdejní místa/ do boxů), což je nárůst o 5 procentních bodů oproti roku 2022. Čeští zákazníci mohou využívat všech 110 000 výdejních míst a boxů DPD, které jsou k dispozici v rámci Evropy.

Průzkum E-shopper Barometer také ukázal, že 51 % pravidelně online nakupujících využívá více než jedno doručovací místo a 44 % preferuje doručování mimo domov. Doručení do samoobslužných boxů a výdejních míst nyní na evropské úrovni tvoří 23 % a 24 % doručovacích míst, což představuje nárůst o 3 a 4 procentní body oproti loňskému roku.

DPD v Česku překročilo 5000 výdejních míst a boxů, letos míří k 7000

DPD v České republice momentálně doručuje již do více než 2000 boxů, a to včetně otevřené sítě AlzaBoxů. Celkem se pak jedná o více než 5000 výdejních míst Pickup a samoobslužných Pickup Boxů napříč republikou, přičemž kamenných výdejních míst Pickup je přes 3000. DPD tak reaguje na poptávku českých zákazníků, kteří stále více preferují doručování mimo jejich bydliště. To dokazují i nejnovější data z průzkumu E-shopper Barometer podle nichž využívá výdejní místa 49 % Čechů nakupujících na internetu a samoobslužné boxy 26 %. DPD plánuje v tomto roce na tento trend dále navázat a nabídnout českým zákazníkům až 7 000 výdejních míst a boxů.

"Popularita samoobslužných boxů v České republice neustále roste a jejich počet se stále navyšuje, což svědčí o rostoucím zájmu zákazníků o moderní a flexibilní způsoby doručování. Zákazníci v dnešní době oceňují možnost vyzvednout si svůj balíček kdykoliv se jim to hodí, navíc u nich roste zájem o udržitelné doručování. To naše solárně napájené DPD Pickup Boxy nabízí, většina z nich je dostupná 24/7. Jsme přesvědčeni, že rozvoj samoobslužných boxů má obrovský potenciál a přispívá k dalšímu zlepšení zákaznické zkušenosti. I proto v horizontu dní chystáme spuštění podeje zásilek na boxech," řejk Miloš Malaník, generální ředitel DPD v Česku.

DPD doručuje do sítě výdejních míst a boxů již ve 28 zemích Evropy

Geopost a jeho značky DPD, Chronopost, BRT, SEUR a Speedy posílily svou přítomnost na trhu doručování mimo domov s 25% růstem doručených zásilek v roce 2023 oproti roku 2022. Mezinárodní toky balíků vedly k 43% nárůstu přeshraničního doručování mimo domov v roce 2023 oproti roku 2022 a trend pokračuje v prvním čtvrtletí roku 2024 s dalším 75% nárůstem těchto objemů.

Doručení mimo domov je klíčovým pilířem strategie Geopost "Together & Beyond" zahájené v roce 2021. Geopost určuje správný mix výdejních míst a samoobslužných boxů na základě místních preferencí a městských/venkovských krajin. Na konci dubna 2024 síť Geopost zahrnovala 110 000 výdejních míst Pickup v Evropě, což je jedna z nejrozsáhlejších sítí doručování mimo domov na trhu.

Díky svým panevropským zkušenostem podporuje Geopost rozvoj svých zákazníků s jednou z nejrozsáhlejších sítí doručování mimo domov a doručení domů ve 28 evropských zemích.

(lan)

Foto: DPD

spinner