​Společnost DODO utržila loni 1,3 miliardy korun

​Společnost DODO utržila loni 1,3 miliardy korun

1.2. - Společnost DODO v roce 2022 doručila více než 5,8 milionu objednávek a dosáhla svého dosud nejvyššího obratu ve výši 1,3 miliardy korun. Pro DODO v minulém roce jezdilo 2 300 kurýrů a tisícovka vozů v sedmi evropských zemích, kde firma obsluhuje nadnárodní i lokální klienty napříč 13 segmenty – od potravin přes hotové jídlo až po drogerii, drobnou elektroniku a sportovní náčiní. V minulém roce firma dokončila také rebranding a po úplném zrušení služeb osobního asistenta se již plně soustředí na B2B byznys. Na další rozvoj a expanzi společnost v polovině roku získala 1,5 miliardy korun od investorů v čele s Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem.

Same-day logistika v 76 městech Evropy

V roce 2022 se společnosti DODO opět podařilo překonat čísla z minulého roku, ať už se jedná o počet objednávek, obrat či množství obsluhovaných klientů. Společnost v loňském roce i navzdory vypjaté ekonomické situaci zaznamenala meziroční nárůst objednávek o 49 % na nynějších 5,8 milionu. Obrat ve výši 1,3 miliardy korun pak znamená meziroční růst o 39 %. V nejrušnější den DODO napřič trhy rozvezlo celkem 25 497 objednávek. O plynulý chod všech logistických procesů se kromě více než 2 tisíc kurýrů staralo také 230 backoffice zaměstnanců napříč vývojem, financemi, marketingem a obchodem.

DODO v loňském roce působilo v 76 městech na sedmi evropských trzích, přičemž ke konci roku 2022 firma operovala v 13 různých segmentech trhu od potravin přes elektroniku a drogerii až po léčiva. Mezi nejznámější klienty DODO patří Tesco, Košík, KFC, supermarkety ze skupiny REWE, drogerie Rossmann, lékárny Dr. Max či Benu, ale třeba i řetězec se sportovním vybavením Decathlon.

V minulém roce se navíc na objednávkách již z takřka 40 % podílely zahraniční trhy. Přes velmi silnou pozici na tuzemském trhu tak DODO ukazuje, že těžištěm byznysu bude čím dál více zahraničí, přičemž velké ambice má společnost především v regionu DACH, v čele se silným německým trhem.

Firma v polovině roku 2022 prošla rebrandingem, v rámci něhož dokonala svou transformaci z původní služby osobního asistenta na logisticko-technologickou společnost orientovanou plně na B2B segment trhu. V květnu firma rovněž ohlásila investici od skupiny investorů v čele s dvojicí Daniel Křetínský a Patrik Tkáč, kteří do DODO poslali částku 60 milionů euro, tedy zhruba 1,5 miliardy korun, a to především na expanzi na západní trhy i další rozvoj technologické platformy.

„Během loňského roku jsme se soustředili na nastavení mechanismů pro systematickou expanzi na velké západní trhy a v roce 2023 chceme tuto přípravu naplno zužitkovat. Nadále pracujeme na rozvoji naší vlastní logistické platformy, která je pro náš provoz i expanzi klíčová, a stejně tak se soustředíme na náš franšízový model, abychom mohli expandovat co nejefektivněji. Máme silné reference, podporu investorů i kapitál na budování lokálních obchodních a provozních týmů. Věřím, že se nám v následujících 12 měsících podaří na poli expanze výrazně pokročit, přičemž soustředit se budeme především na pro nás klíčové Německo,” uvedl CEO DODO Group Michal Menšík.

Tlak na udržitelnost

Za rok 2022 mají kurýři DODO na kontě přes 41 milionů najetých kilometrů. S pokračujícím růstem se tak DODO přirozeně stále důrazněji soustředí na udržitelnost. Společnost používá vlastní, daty poháněnou logistickou platformu GAIA, která se stará o precizní plánování tras s cílem minimalizovat počet najetých kilometrů a dále zrychlovat doručování. DODO zároveň pravidelně testuje nové možnosti doručení, ať se už jednalo o použití elektrických vodních skútrů pro doručování po jezeře Balaton nebo například testování využití dronů pro doručování po městech, které se nedávno uskutečnilo v Budapešti.

„DODO ze startupu vyrostlo v jednoho ze šampionů svého oboru. Chtěli bychom dlouhodobě být jedním ze tří největších hráčů na poli last-mile delivery v Evropě, pokračovat v budování zdravého a odolného byznysu a zároveň nastavovat nové tržní standardy v doručování napříč všemi segmenty – ať už jde o doručování v den objednání nebo v přesném časovém slotu dle preference zákazníka. Věřím, že máme dobře našlápnuto a že jsme připraveni na další dlouhodobý růst, který e-commerce i přes aktuální situaci bezesporu čeká,” shrnul plány na nadcházející rok Michal Menšík.

Kromě růstu, nových posil či přechodu na skupinové řízení společnosti, v jehož rámci DODO letos posílil mimo jiné nový CEO pro český a slovenský trh Ivo Velíšek, se firma může za rok 2022 pochlubit také vítězstvím v soutěži Franchisa roku nebo opětovným zařazením do žebříčku nejrychleji rostoucích technologických firem v regionu Deloitte Fast50.

(lan)

Foto: DODO

spinner