4. května 2006
Již více než osm let zažívá expresní a logistická společnost United Parcel Service (UPS) v Evropě dvouciferný procentuální nárůst objemu přepravovaných zásilek. Česká republika v tomto vývoji nezůstává nikterak pozadu, říká obchodní ředitel české dceřiné společnosti UPS – United Parcel Service Czech Republic – Ing. Tomáš Chrudimský. „Které oblasti průmyslu jsou pro UPS v České republice klíčové?“ „Poskytujeme služby celému spektru zákazníků z rozmanité řady oborů, klíčové oblasti však pro nás představují automobilový a high-tech průmysl. Právě zákazníci z těchto sektorů využívají našich služeb nejvíce. Největší toky zásilek mezi Českou republikou v rámci Evropské unie se realizují se západní Evropou a z pohledu globálního jsou největší toky zásilek mezi Českou republikou a USA. Pozadu však jistě v dohledné době nezůstane ani velmi rychle se rozvíjející trh asijský.“ Poskytujeme služby celému spektru zákazníků z rozmanité řady oborů „Jakým způsobem zajišťujete pokrytí českého území?“ „V České republice může zákazník odesílat zásilky každý pracovní den v předem dohodnutém termínu. Provozujeme několik strategicky rozmístěných center, která jsou prostřednictvím naší interní sítě schopna plně pokrýt potřeby zákazníků a zajistit tak kvalitní exportní či importní servis. Zásilky se v České republice pohybují podle funkčních logistických modelů tak, abychom byli schopni dodržet naše časové záruky doručení. Často využíváme také dalších uzlů i v jiných státech, abychom své kapacitní možnosti plně propojili a využili. Z pražského letiště Ruzyně vypravujeme každý pracovní den leteckou linku do centrálního evropského překladiště UPS v Kolíně nad Rýnem Z pražského letiště Ruzyně vypravujeme každý pracovní den leteckou linku do centrálního evropského překladiště UPS v Kolíně nad Rýnem. Jistě není od věci zmínit, že tato linka bude ve velmi krátké době posílena a bude schopna kapacitně pojmout a najednou přepravit daleko větší objemy. Silniční dopravou jsme samozřejmě spojeni s našimi dalšími středisky v Evropě – například v sousedním Německu (Norimberk) či s dalšími uzly v Polsku a Rakousku.“ „Evropské středisko UPS v Kolíně nad Rýnem zahájilo po rozšíření nově provoz v lednu…“ „UPS vybudovala v Kolíně nad Rýnem v Německu svůj druhý největší hub mimo USA (největší se nachází v Louisville ve státě Kentucky), který slouží jako strategický bod pro distribuci většiny zásilek určených pro leteckou přepravu. Společnost investovala do rozšíření kolínského leteckého distribučního centra přes 135 milionů USD. Provozní areál hubu se rozšířil o dalších 30 tisíc čtverečních metrů tak, aby se kapacita překladiště mohla v budoucnu zvýšit ze současných 110 až na 160 tisíc zásilek za hodinu. Třídění zásilek je v nejvyšší možné míře automatizováno užitím čárových kódů, které zaručují přesně definované podmínky každého jednotlivého balíč- ku. Již v okamžiku vstupu do třídicího centra jsou automatizovaně zkontrolovány hmotnostní a rozměrové parametry balíčku a je mu nadefinována konkrétní cesta, kterou se bude dále pohybovat. Výsledkem je přesná alokace exportních zásilek z daného státu a jejich přeměna na importní zásilky do státu určeného jako finální destinace. Tím je zaručeno včasné a správné doručení každého balíčku podle předem definovaných časů.“ Na začátku roku jsme zahájili provoz internetových stránek v českém jazyce „Co nového dostali k dispozici čeští zákazníci UPS?“ „Na začátku roku jsme zahájili provoz internetových stránek v českém jazyce, které klientům umožňují, aby si sami vypočítali cenu a dobu doručení zásilek pro nabízené služby dříve, než je odešlou, a sledovali průběh přepravy každého balíčku. K získávání informací mohou využívat rovněž zelenou linku, která je pro naše klienty zcela zdarma. Nově jsme dále poprvé v historii UPS zveřejnili importní sazby při odesílání zásilky z celého světa do ČR. Dalším významným krokem je zavedení služeb odeslání zásilek přes internet pouhým přihlášením se do systému, vybavením zásilky a opětovným odhlášením. Velkou výhodou je fakt, že klient nemusí mít nainstalovanou žádnou další softwarovou podporu, postačí mu pouze internetový prohlížeč a základní heslo. Věřím, že všechny tyto novinky a vylepšení výrazně usnadňují a zjednodušují našim klientům práci a šetří jejich čas.“ Pavel Toman