25. června 2009
polečnost DHL Express vyhlásila dvanáctý ročník soutěže českých
exportérů. Na počátku června jej v Praze představil obchodní ředitel DHL Express Luděk Drnec. Tradiční soutěž pro malé a střední firmy se letos uskuteční pod názvem Exportní cena DHL HSBC ve čtyřech kategoriích.
Akce se tradičně koná pod záštitou agentury Ministerstva průmyslu a obchodu ČR CzechTrade a ve spolupráci s dalšími partnery. Dosavadní název soutěže letos doplnilo označení generálního partnera – banky HSBC.
Dvanáctiletá historie
Podle Luďka Drnce se nápad pomoci českému exportu zrodil v DHL v roce 1997, v době, kdy český zahraniční obchod čelil vážným pro-blémům. „Chtěli jsme ukázat, že právě malé a střední firmy mohou české ekonomice pomoci z krize, což se nakonec potvrdilo. Od začátku projektu jsme se spojili s agenturou Czech-Trade,
která má podporu českých exportérů v ,popisu práce‘. Ohlédnu-li se zpět, troufám si tvrdit, že za těch dvanáct let se Exportní cena
DHL stala již tradiční součástí českého exportu,“ řekl Luděk Drnec.
„V současné situaci, kdy čeští exportéři čelí všem výzvám globální ekonomické krize, je téma Exportní ceny HSBC stejně aktuální, jako bylo při jejím vzniku,“ dodal.
Soutěžit se bude v tradičních kategoriích
Soutěž se letos uskuteční v kategoriích Malá společnost (exportéři s maximálním počtem 50 zaměst-
nanců a obratem do 300 milionů Kč), Středně velká společnost (250 zaměstnanců a obrat do 1,5 miliardy Kč), Exportér regionu (jako letošní region byl vybrán Moravskoslezský kraj) a Exportér teritoria (letos pro exportéry s vývozem do Číny).
Zvláštní kategorií bude Nejúspěšnější klient CzechTrade (pro exportéry, kteří dosáhli nejlepších výsledků na základě využití některé ze služeb CzechTrade).
„Posláním naší agentury je přispívat profesionálními službami k růstu exportu našich klientů. V souladu
s tím s radostí oceňujeme ty firmy, které dokážou čelit tvrdé konkurenci a během jednoho roku se jim podaří zvýšit objem exportu, některým
z nich i několikanásobně,“ uvedl generální ředitel CzechTrade Ivan Jukl. „Slyšet o jejich exportních úspěších je o to důležitější právě nyní, v době složité hospodářské situace, kdy ještě více potřebují naši
pomoc. Proto jsme přijali již podvanácté záštitu nad touto soutěží a pokračujeme v tradici udílení cen
Nejúspěšnější klient CzechTrade a Zvláštního ocenění za aplikaci průmyslového designu,“ dodal Ivan
Jukl.
(pat)