9. listopadu 2010
Nákup přes internet na dobírku získává v posledních letech na oblibě, a to zejména díky úspoře času a možnosti doručení zboží na adresu objednavatele. Dosud příjemci dobírkové zásilky většinou platili v hotovosti při předání. Od 18. října jim společnost PPL CZ ve spolupráci s Českou spořitelnou nabízí možnost úhrady zásilky (dobírky) také platební kartou.
Nová služba není pro příjemce zpoplatněna, oznámila PPL CZ. Jedinou podmínkou je to, aby platbu kartou podporoval i internetový obchodník, u kterého si příjemce zboží objednal. Platit lze všemi běžnými platebními kartami vydanými v České republice.
Při platbě kartou se příjemce vyhne problémům s nedostatečnou hotovostí. Všech zhruba 780 doručovacích vozidel společnosti PPL CZ je již vybaveno speciálním zařízením, které řidičům umožní přijímat platby pomocí platební karty. Transakce se následně provádí přes platební terminál pomocí bezdrátového spojení s Českou spořitelnou.
Na cestě k zajištění novinky bylo třeba splnit řadu náročných požadavků na změny na straně zasílatele. Schopnost efektivně doručovat na soukromé adresy si PPL CZ osvojuje již od roku 2006, kdy jako první soukromá společnost v České republice vstoupila na trh B2C přeprav, uvedla PPL CZ. „Díky tomuto kroku a vysokému standardu kvality, který poskytujeme, se nám podařilo získat značnou část rychle rostoucího trhu e-commerce a následně jsme dokázali díky růstu počtu zákazníků z tohoto oboru přestát období ekonomické krize v loňském roce,“ uvedla dále společnost.
Za významný předpoklad PPL CZ označuje také moderní hardwarovou i softwarovou podporu. „Provozní software máme vytvořen na míru od společnosti E LINKX, a. s., a tento software je neustále vyvíjen podle našich potřeb. Z tohoto pohledu nebyly změny až tak zásadní,“ uvedla PPL CZ. Jinak tomu bylo v oblasti hardwaru. Všichni řidiči PPL CZ byli sice vybaveni spolehlivým terminálem, ale v terénu neumožňoval přenos dat online a nebylo ho možné dále hardwarově upgradovat. Proto se společnost rozhodla kompletně přejít na nový mobilní terminál. Výběrové řízení vyhrála společnost Motorola.
„Naším cílem byla komplexní modernizace IT řešení pro B2B i B2C platformu. Toto řešení má zajistit PPL náskok před konkurencí stejně jako vytvořit nástavbu pro možnost dalšího rozvoje komfortu našich služeb pro zákazníky,“ dodala k tomu PPL CZ.
Platební operace se od běžných platebních terminálů v kamenných obchodech liší tím, že se TCP server spouští a zavírá vždy před i po každé transakci. Terminál PPL CZ není stále připojen jako běžné terminály, u nichž není třeba brát ohled na kapacitu baterie, protože jsou stále připojeny k elektrické síti. Stvrzenka o proběhlé transakci pro obchodníka (PPL CZ) se netiskne a ukládá se pouze datově na serverech.
Společnost PPL – Professional Parcel Logistic – byla založena v roce 1995. Od té doby si na českém trhu vybudovala pozici vedoucího poskytovatele expresní přepravy balíků z domu do domu pro podniky, firmy a podnikatele (business-to-business) s doručením následující pracovní den. Od loňského roku nabízí i kusovou a paletovou přepravu. Zásilky denně přepravuje flotilou téměř 780 dodávkových vozidel a manipuluje v třinácti regionálních depech a na centrálním překladišti v Praze, které je vybaveno nejmodernější automatickou třídicí linkou. V současné době působí PPL na českém trhu jako partner společnosti DHL. Na počátku roku 2006 získal koncern Deutsche Post DHL, jehož je DHL součástí, v PPL stoprocentní vlastnický podíl.
Pavel Toman