Zeptali jsme se

Zeptali jsme se Ing. Luďka Drnce, jednatele a obchodního ředitele DHL Express CZ

Zeptali jsme se Ing. Luďka Drnce, jednatele a obchodního ředitele DHL
Express CZ

„Nedávno jste představili novou službu – posílání zásilek z čerpacích stanic Shell. Z kolika stanic lze zatím zásilky posílat, budete tuto službu dále rozšiřovat a plánujete spolupráci i s jinými značkami čerpacích stanic?“

„V současné době provozujeme samoobslužné kiosky na 31 čerpacích stanicích, což je v této fázi v podstatě konečné číslo. O rozšíření sítě do budoucna jsme samozřejmě již také přemýšleli, nicméně s touto službou jsme začali před necelým půlrokem, a proto bychom rádi nejdříve tuto spolupráci vyhodnotili.“

„Plánujete obecně investice do samoobslužných kiosků? Kolik jich momentálně máte a jaké jsou vaše plány do blízké budoucnosti?“

„Využívání samoobslužných kiosků pro přípravu a odesílání zásilek je v našem oboru novinkou. Naši zákazníci se nejdříve musí s touto novinkou sžít a zvyknout si, jak jednoduché je odeslat zásilky prostřednictvím sítě DHL. V tuto chvíli se tedy více než na investice do kiosků soustředíme na investici do jejich představení zákazníkům a reklamu jako takovou. Kampaní říkáme, že díky kioskům jsme zákazníkům blíže, a to je náš hlavní cíl. Chceme, aby náš servis byl pro zákazníky stále dostupnější, a co nejvíce jim usnadnit přístup k nám a našim službám. Pokud se tento způsob vyzvedávání zásilek v Česku osvědčí, budeme jistě uvažovat o rozšíření partnerů, a to i v jiných oborech, než jsou čerpací stanice.“

„Co vám letos nejvíce komplikuje podnikání na českém trhu?“

„Tak jako všichni expresní přepravci i my trávíme více a více času v jednáních s Českým telekomunikačním úřadem ohledně toho, zda patříme nebo nepatříme mezi poštovní služby, a zejména zda expresní kurýrní firmy mají přispívat na ztrátu České pošty plynoucí z poskytování základních poštovních služeb na území ČR. Jakkoliv se zdá být zjevné, že naše služby nejsou se základní poštovní službou nijak zaměnitelné, úřad to zatím vidí jinak a management firmy musí věnovat čas něčemu, co nepřináší prospěch klientům ani firmě samotné.“

(tj)

spinner