„Zákazníci oceňují, že se jim soustavně věnujeme“

Michal Láznička (Oskar Schunck) pro DN

Německý pojišťovací makléř Oskar Schunck je makléř s dlouholetou tradicí. Od poloviny loňského roku má vlastní pobočku také v České republice. O přiblížení nabídky jejích služeb jsme požádali jednatele Oskar Schunck, s. r. o., Michala Lázničku. „Můžete stručně představit společnost Oskar Schunck?“ „Společnost Oskar Schunck byla založena roku 1919 v Berlíně. V současné době má centrálu v Mnichově a síť poboček po celém Německu i v řadě dalších evropských zemí – na Slovensku, v Maďarsku, Polsku, Itálii, Francii, Rakousku, Španělsku a Portugalsku. S více než 500 zaměstnanci patří k největším makléřským společnostem v Evropě. Zaměřujeme se výhradně na firemní pojišťovací problematiku Ke spektru služeb, které Oskar Schunck nabízí, patří například analýza specifických rizik podniku, individuální zpracování pojišťovacích konceptů, rizikový management s opatřeními zabraňujícími vzniku škod, vývoj vlastních optimálních pojišťovacích produktů, péče o zákazníky či rychlá celosvětová spolupráce při vyřizování škodních událostí. Z pojistných produktů zajišťujeme mimo jiné pojištění odpovědnosti dopravce/zasi­latele, pojištění přepravy zásilek, pojištění za škodu z provozu, havarijní pojištění motorových vozidel / flotily, povinné ručení, úvěrové pojištění, pojištění profesní odpovědnosti či pojištění odpovědnosti za škody způsobené na životním prostředí. Česká pobočka Oskar Schunck sídlí v Praze. Počátkem příštího roku však otevřeme novou pobočku také v Olomouci. Očekáváme od ní bližší kontakt s našimi zákazníky na Moravě a rychlejší reakci na požadavky zákazníků v této oblasti. Všichni naši pracovníci jsou erudovaní specialisté – absolventi makléřských zkoušek. Nad to jsme propojeni s evropskou sítí našich poboček, takže zákazník opravdu dostává komplexní a vysoce kvalifikovaný servis z jedné ruky. Co se týká naší klientely, zaměřujeme se výhradně na firemní pojišťovací problematiku, avšak bez ohledu na velikost firmy. V současné době má česká pobočka více než 70 zákazníků a spravuje pojistné přes 60 milionů Kč. Máme oprávnění likvidovat škody, včetně výplaty škod, zatím jen do 200 tisíc Kč. Za první pololetí letošního roku jsme vyřídili kolem 600 škod. Samozřejmostí je naše vlastní odpovědnostní pojištění s limitem 1,5 milionu €.“ „Můžete detailněji charakterizovat nabídku služeb vaší společnosti?“ „Jako makléř nabízíme v první fázi ještě potenciálním zákazníkům provedení analýzy jejich pojistných smluv – to znamená, že s nimi vyhodnotíme stávající stav a navrhneme optimalizaci. Tuto službu nabízíme bezplatně. Pokud se partner rozhodne s námi spolupracovat, přebíráme od něj veškeré činnosti týkající se pojištění – od sjednání pojistných smluv přes kontrolu splatnosti až po fakturace. Naše zákazníky pravidelně preventivně několikrát do roka navštěvujeme a zjišťujeme, co se u nich změnilo, a případně upravujeme pojistné podmínky či rozsah smluv. Naší hlavní devízou je, že dokážeme zákazníkům vyjednat u pojišťoven nadstandardní podmínky, aniž by se tomu oni sami museli aktivně věnovat. To je totiž práce na plný úvazek. Naši zákazníci proto oceňují, že tyto činnosti děláme za ně a že se jim trvale věnujeme. Našim partnerům nabízíme také odborná školení. Navštěvujeme je ve firmě a pracovníky, kteří mají na starosti dopravu a přepravu, školíme. Chtěl bych podotknout, že tato služba není mezi makléři obvyklá a v poslední době o ni zaznamenáváme mezi klienty velký zájem.“ „Jak takové školení probíhá?“ „Školení je jednorázová akce, trvá jednu až dvě hodiny podle velikosti firmy. S kompetentními pracovníky projdeme pojistné smlouvy a seznámíme je s tím, jak a na co jsou pojištěni, jak mají hlásit škody a podobně.“ „Nabízíte klientům také možnost využívat při vyřizování pojistné agendy nějaké internetové nástroje?“ „Na počátku prosince hodláme spustit zkušební provoz hlášení škod přes internet. Jedná se o nahlašovací systém EPAS a elektronické zpracování škod po internetu Phoenix CRM. Tento elektronický nástroj se již osvědčil v naší mateřské firmě. Zákazník se přihlásí do systému a nahlásí škodu. Od nás pak obdrží registraci škody včetně seznamu dokumentů, které musí dodat. Pokud jejich dodání vázne, klienta upozorníme, že nám nějaký dokument stále ještě chybí. Systém by měl přinést jednak ulehčení požadavků, které vůči zákazníkům vznášíme, jednak lepší vzájemnou informovanost a eliminaci administrativních chyb.“ „Působíte kromě silniční dopravy i v jiných dopravních odvětvích?“ „K našim základním aktivitám patří zajišťování pojištění odpovědnosti dopravce či zasilatele, které tvoří asi 20 procent našeho obratu. To se týká zhruba z devadesáti procent kamionové dopravy. Dalším pilířem naší činnosti je pojištění přepravy zboží – po silnici, po moři či letecky – to tvoří třicet procent obratu. Povinné ručení a havarijní pojištění nákladních vozidel je zřejmě největší položkou, jedná se asi o 40 procent obratu naší pobočky. Na zbytku se podílí pojištění majetku, cizího zboží, přerušení provozu, pojištění finančních škod nebo cestovní pojištění.“

Petr Jechort

spinner