21. dubna 2011
Zatímco z celkového počtu zhru-ba 7 244 tisíc osobních i užitkových registrovaných vozidel je pro 91,6 procenta sjednáno pojištění odpovědnosti z provozu motorových vozidel, pouze 18,4 procenta z nich má i havarijní pojištění. Vyplývá to ze statistiky České asociace pojišťoven.
„Při sjednávání pojištění by se klienti neměli řídit jen cenou, ale měli by se zajímat především o rozsah pojistné ochrany a asistenčních služeb, aby případné pojistné plnění pokrylo v dostatečné výši vzniklou škodu,“ řekla manažerka komunikace a vzdělávání ČAP Marcela Kotyrová. Podle jejích slov klienti ve snaze získat co nejnižší cenu podceňují hodnotu vozu, například zamlčí nadstandardní výbavu nebo dražší doplňky vozu. „Neuvědomují si přitom, že jim v případě pojistné události neposkytne plnění dostatečnou kompenzaci,“ dodala Marcela Kotyrová.
Havarijní pojištění vozidel se rozhodně vyplatí
Pojištění vozidel je opředeno také řadou mýtů. Jedním z nejčastějších je, že se havarijní pojištění nevyplatí sjednávat. „Průměrné vyplacené pojistné plnění na škody na vozidlech, způsobené živelními katastrofami, je 116 tisíc Kč. Na jedno odcizené vozidlo vyplatily pojišťovny v průměru 250 tisíc Kč. Pokud nemá majitel vozu sjednané havarijní pojištění, tak finanční dopad škody nese sám,“ uvedla Marcela Kotyrová.
(tj)