Pronájem vozidel CharterWay staví na individuálním přístupu k zákazníkům

Pronájem vozidel CharterWay staví na individuálním přístupu k zákazníkům

Krátkodobý pronájem nákladních vozidel od jednoho týdne do 24 měsíců s balíčkem služeb nezbytných pro provozování moderní silniční dopravy – tak lze stručně charakterizovat službu CharterWay. Tu Mercedes-Benz nabízí v Německu již od roku 1992 a v České republice od roku 2010. A od samého počátku sází také na osobní přístup ke každému zákazníkovi.

„Zákazník si může podle svých potřeb vybrat vozidlo z nabídky a zvolit si délku pronájmu až na dva roky. Fungujeme i jako podpora prodeje, což mimo jiné znamená, že umožňujeme dopravcům, aby se prostřednictvím krátkodobého pronájmu seznámili s nejmodernější technikou značky Mercedes-Benz,“ řekl vedoucí oddělení CharterWay společnosti Mercedes-Benz Trucks Česká republika, s. r. o., Martin Sellner.

Nabídka reaguje na okamžitou potřebu dopravce

„Leasing se uzavírá na delší dobu, třeba na čtyři roky, dopravci však často nemají zakázku na takovou dobu jistou. U nás si vozidlo mohou zapůjčit na kratší období, a navíc pokud se podmínky v jejich podnikání změní, mohou nám vozidlo vrátit i před vypršením původní lhůty. A to za mnohem jednodušších podmínek a bez vysokých sankcí, jako je tomu právě u leasingu,“ zdůraznil Martin Sellner.

„CharterWay umožňuje také přístup k vozidlům Mercedes-Benz novým zákazníkům, kteří u nás ještě nemají historii a nedosáhnou na leasing. Podmínky máme nastavené tak, že zákazník složí stotisícovou kauci. To je pro nás záruka, že zákazník bude za pronajatou techniku řádně platit. Našimi zákazníky jsou i prodejci z naší dealerské sítě, kteří si od nás vozidla také pronajímají pro své stávající a budoucí zákazníky,“ uvedla Heike Hemmerová z oddělení CharterWay. „To se děje například tehdy, když prodejcův zákazník nedosáhne na financování a hledá se cesta, jak mu vozidlo naší značky nabídnout. Pak přichází ke slovu pronájem. Navíc díky němu si zákazník u nás buduje historii, která mu posléze umožní další financování,“ dodal Martin Sellner.

Nabídky CharterWay podle něj využívají například i sezonní dopravci, kteří si vozidlo půjčují třeba na tři či čtyři měsíce. A vedle toho, že CharterWay umožňuje přístup k vozidlům značky Mercedes-Benz novým zákazníkům, využívají této služby také firmy, které si chtějí vyzkoušet a otestovat nový model.

„Naše nabídka je samozřejmě určená i pro dopravce, kteří musejí náhle posílit kapacitu, mají vozidlo v servisu nebo po nehodě potřebují náhradní vozidlo. A není ani výjimkou, že dopravce má u prodejce objednaný nový tahač, a než bude vyroben, pronajme si vozidlo z naší nabídky,“ řekl Milan Neterda z oddělení CharterWay.

Základem je nabídka tahačů

V nabídce CharterWay jsou i lehčí modely Atego či Canter, nově také stavební vozidla, avšak základem jsou tahače Actros jak se standardní výškou točnice, tak pro návěsy typu low-deck. Vozidla jsou nabízena se zákonným pojištěním, s havarijním pojištěním i s připojištěním skel, zaplacenou silniční daní, poplatkem za rádio, mají zajištěnou STK včetně měření emisí, je u nich garantována obměna pneumatik podle opotřebení a jsou vybavena monitorováním vozidla FleetBoard v plném rozsahu služeb.

„Naši stálí zákazníci si mohou objednat i vozidlo z výroby přímo podle své specifikace,“ uvedla Heike Hemmerová.

Důraz na telematické služby

„Naše vozidla mají ve srovnání s konkurenční technikou nižší spotřebu, avšak je třeba dbát o to, aby řidič využíval veškerý potenciál vozidla pro úspory. K tomu přispívá i telematika vozidla FleetBoard, která umožňuje získávat všechny potřebné údaje jak o spotřebě, tak o poloze vozidla a chování řidiče on-line,“ zdůraznil Martin Sellner.

Součástí pronájmu je také služba Complete – full service, která zahrnuje kompletní údržbu vozidla v rozsahu předepsaném výrobcem a opravy nebo výměny provozem opotřebitelných dílů, včetně asistenční služby Service24.

„Vozidla jsou vybavena rovněž telematikou pro službu Uptime, jež neustále diagnostikuje vozidlo a v případě nějakých odchylek sama kontaktuje servis, správce vozového parku či pracovníky CharterWay, že v dohledné době bude zapotřebí nějaký servisní úkon,“ upozornil Milan Neterda.

Osobní kontakt se zákazníky

„To, čím se také naše nabídka liší od leasingu, je individuální přístup. Zákazník má v jednom balíčku všechny potřebné služby a v případě potřeby nás přímo kontaktuje a my s ním řešíme vše, co je zapotřebí, a to včetně případných pojistných událostí. Pokud se třeba stane, že vozidlo má problém na cestě a není to zaviněním zákazníka, zajistíme mu náhradní vozidlo nebo odečteme poměrnou část z nájmu. To se u leasingu neděje. Se zákazníky se známe osobně, protože s nimi podepisujeme smlouvy. V případě potřeby se na nás mohou kdykoliv obrátit, což je v dnešní době, kdy komunikace probíhá často jen virtuálně, velké plus,“ uzavřela Heike Hemmerová.

Milan Frydryšek

Foto: CharterWay

spinner