27. listopadu 2024, lan
28.11. – DHL Supply Chain spouští s podporou společnosti Boston Consulting Group (BCG) významný projekt v oblasti generativní umělé inteligence. DHL zavádí ve velkém měřítku řadu inovativních nástrojů s umělou inteligencí, které vylepší správu dat a analytické schopnosti. Cílem je optimalizovat výsledky analýz, což bezprostředně umožní poskytovat zákazníkům vyšší přidanou hodnotu. Tato strategická iniciativa představuje zásadní krok společnosti DHL Supply Chain k širšímu využívání potenciálu umělé inteligence a zvyšování spokojenosti zákazníků.
První klíčovou aplikací s generativní umělou inteligencí je sofistikovaný nástroj pro očišťování dat, který bude ve společnosti DHL Supply Chain používat tým Solutions Design. Tento nástroj očistí data poskytnutá potenciálními zákazníky, roztřídí je a uskuteční jejich první analýzu. Technici DHL díky tomu obdrží přesná data pro rychlou a efektivní přípravu požadovaných logistických řešení. Inovativní přístup zvýší efektivitu poskytovaných řešení a současně také výrazně zkrátí dobu potřebnou pro jejich uvedení na trh.
Druhá aplikace založená na generativní umělé inteligenci podporuje prodejní týmy tím, že jim v počátečních fázích přípravy nabídky poskytuje důležité informace. Tento nástroj urychluje analýzu požadavků klienta a umožňuje tak prodejnímu týmu rychle vytvořit přesnější a individualizované nabídky, které uspokojí jedinečné požadavky příslušného zákazníka. Chytrý nástroj zajistí předběžné zpracování dat, aby mohly prodejní týmy cíleně zaměřit svou pozornost na specifické výzvy, jimž zákazník čelí.
DHL kromě toho využívá komerčně dostupná řešení s integrovanou generativní umělou inteligencí, jež podporují procesy v týmech, které se věnují právní oblasti a zákaznické podpoře. Tyto nástroje mohou pomáhat například s přípravou stručného přehledu poptávky zákazníka, se zpracováním právních dokumentů a obecně mohou podporovat zaměstnance při řešení požadavků klientů. DHL Supply Chain využíváním výhod umělé inteligence v těchto oblastech zvyšuje provozní efektivitu a zajišťuje spokojenost zákazníků.
„Tyto nástroje využívající umělou inteligenci jsou nejen technologickými novinkami, ale také praktickými aplikacemi, které umožní transformaci důležitých obchodních procesů. Za pozornost stojí především skutečnost, že jsou naše aplikace s umělou inteligencí zaměřeny na zlepšování našich analytických schopností, abychom dokázali hlouběji porozumět situacím našich zákazníků a poskytovat jim ještě větší přidanou hodnotu. Tyto iniciativy umocňují naše úsilí o silnější orientaci na potřeby zákazníků. Díky nejmodernějším technologiím jsme schopni poskytovat jim ještě lepší služby a uspokojovat jejich požadavky s ještě větší precizností a efektivitou,“ řekla Sally Millerová, globální ředitelka IT ve společnosti DHL Supply Chain.
„Generativní umělá inteligence zásadně mění způsob, jímž zpracováváme data a připravujeme nabídky. Díky očištění dat od potenciálního zákazníka a jejich posouzení před sestavením logistických konceptů mohou být naši technici mnohem produktivnější. Generativní umělá inteligence nám pomáhá také se čtením a vyhodnocováním nabídek, abychom se mohli soustředit na přípravu řešení, která jsou individuálně přizpůsobená požadavkům zákazníka. V rámci zaměření koncernu DHL Group na inovace zkoumáme rovněž možnosti využití aplikací s umělou inteligencí v dalších obchodních oblastech, abychom ještě více zlepšili naše provozní činnosti,“ uvedl Markus Voss, globální vývojový ředitel společnosti DHL Supply Chain.
Společnost DHL Supply Chain vyvinula uvedené aplikace interně s podporou divize BCG X firmy Boston Consulting Group, která se zaměřuje na programování, navrhování a další činnosti v realizaci softwarových projektů. Díky tomu jsou tyto aplikace přizpůsobeny potřebám zákazníků i zaměstnanců. Ve společnosti DHL Supply Chain vznikl speciální tým pro oblast generativní umělé inteligence, který má na starosti správu aktuálních aplikací i urychlování vývoje budoucích možností využití umělé inteligence.
(lan)
Foto: DHL Supply Chain