1. srpna 2015
Oblast logistiky se neustále rozvíjí. Objevují se i nové požadavky na IT systémy a aplikace, které dopravci nebo speditéři používají. Stejně jako v jiných oborech je aktuálním trendem zvyšování efektivity snaha o přehlednost nebo snadné a rychlé sdílení informací mezi různými aktéry. Vítaným pomocníkem firem z odvětví logistiky je už řadu let Systém Trans.eu. Letos byl obohacen o Ovládací panel. Co vše umí a jaké zkušenosti s ním dopravci mají?
Úspora času, snižování rizik při uzavírání nových obchodů, výměna a sdílení informací nebo možnost snadno navázat nové kontakty. I to jsou některé z výhod, jež klientům poskytuje Systém Trans.eu. Ten lze popsat jako jedinečný balíček řešení, díky nimž firmy, dopravci a speditéři mohou navázat efektivní a bezpečnou spolupráci. Součástí tohoto balíčku je nově i tzv. Ovládací panel, který IT řešení posunul o notný kus dopředu.
Ovládací panel šetří čas
Ovládací panel je novinkou letošního roku. Jeho hlavním cílem je šetřit zaměstnancům čas. Jedná se o nový bezplatný modul, který je k dispozici všem uživatelům Systému Trans.eu. Mimo jiné dopravním nebo spedičním společnostem usnadňuje správu a řízení údajů a tím přispívá k efektivitě práce. „Panel také umožňuje inteligentně přizpůsobovat nabídky vozového parku a poskytuje i přístup ke všem nabídkám, které zaměstnanci do databáze zadali. Výsledem je koncentrace seznamu nabídek i databáze obchodních partnerů na jednom místě,“ popsal jednu z předností Gabriel Sirbu, South Region Sales Director ze společnosti Trans.eu.
Ovládací panel byl vyvinut tak, aby všechny informace (například o nabídkách) a s nimi spojené funkčnosti byly dostupné v jednom okně. To přináší velkou časovou úsporu a optimalizaci práce. Shodují se na tom například pracovníci firmy Joppa Logistics, s. r. o., kteří Ovládací panel používají každodenně. „Ovládací panel nám přináší rychlejší orientaci a přehlednost a také rychlejší přístup k potřebným informacím,“ dodali.
Co umí Ovládací panel?
Součástí ovládacího panelu jsou čtyři klíčové moduly. Modul Oznámení poskytuje rychlý přístup k seznamu všech operací, které firma v Systému Trans.eu provádí. Modul Nabídky shromažďuje seznam aktuálních i archivních nabídek. Modul Obchodní partneři sdružuje informace a údaje o všech obchodních partnerech, včetně těch, kteří nejsou v Systému Trans.eu. Uživatel tak může snadno přidávat informace o firmách, s nimiž spolupracuje. V neposlední řadě je třeba upozornit i na modul Vozový park, který je místem, kde si může dopravce shromáždit veškeré informace o svém vozovém parku. Čím více informací o své flotile zde umístí, tím vhodnější nabídky nákladů získá.
Zajímavou funkcí ovládacího panelu je také tzv. Deník aktivit. Ten firmám umožňuje získat ucelený přehled o sobě i o jednotlivých aktivitách. Využívají ho například právě zaměstnanci společnosti Joppa Logistics, s. r. o. „Jako výhodu vidíme to, že můžeme sledovat, jaký obchod a s kým kdo uzavřel, a tím rozšiřovat naše kontakty. Předností je i přehled o práci jednotlivých dispečerů,“ sdělili s tím, že k nejčastěji využívaným funkcím Ovládacího panelu v jejich firmě patří modul Nabídky, Objednávky a Obchodní partneři.
Zaučení je nenáročné
Zavedení každého nového systému, modulu nebo programu do firmy je vždycky spojeno s jednou nezbytnou záležitostí – zaučením zaměstnanců. Ve společnosti Joppa Logistics, s. r. o., se s touto záležitostí vyrovnali snadno. „S přechodem na nový systém nebyly žádné problémy a jednotliví dispečeři se naučili práci se systémem během chvilky,“ uvedl kolektiv dispečerů firmy Joppa Logistics.
Jana Poncarová