20. února 2023, čtk
20.2. - Krajský úřad Královéhradeckého kraje dnes zamítl odvolání proti územnímu rozhodnutí na stavbu dálnice D11 z Jaroměře do Trutnova. Po uplynutí lhůty 15 dnů na vyvěšení rozhodnutí nabude územní rozhodnutí právní moci. ČTK to řekl mluvčí hejtmanství Dan Lechmann. Proti územnímu rozhodnutí se v prosinci 2021 odvolal jeden majitel pozemků v Hajnici, v jejíž blízkosti má dálnice vést.
Z dálnice D11 zatím chybí postavit úseky Jaroměř - Trutnov a Trutnov - státní hranice s Polskem v celkové délce 41 kilometrů. U úseku Trutnov - hranice je Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) výrazně dál, loni v prosinci na něj vypsalo tendr na stavební firmu.
ŘSD dříve uvedlo, že po získání pravomocného územního rozhodnutí na úsek Jaroměř - Trutnov bude moci dopracovat dokumentaci ke stavebnímu povolení a zahájit výkupy pozemků. Nyní ŘSD pracuje na projektu záchranného archeologického výzkumu.
Územní rozhodnutí pro úsek Jaroměř - Trutnov vydal Městský úřad ve Dvoře Králové nad Labem v listopadu 2021, a to po více než třech letech od podání žádosti. Dnes krajský úřad rozhodnutí dvorského úřadu potvrdil. Více než jeden rok dlouhé řešení odvolání bylo podle hejtmanství dáno zejména tím, že ministerstvo životního prostředí své stanovisko k řízení poslalo až zhruba po osmi měsících loni v prosinci.
Úsek D11 mezi Jaroměří a Trutnovem měří 19,6 kilometru. V aktuálním informačním letáku k úseku Jaroměř - Trutnov ŘSD počítá se zahájením stavby v roce 2025 a s uvedením do provozu v roce 2028. Náklady na stavbu ŘSD odhaduje na 12 miliard korun bez daně.
U posledního úseku D11 z Trutnova na státní hranici ministerstvo dopravy v lednu zahájilo řízení na vydání stavebního povolení pro ŘSD. Vítěz tendru na stavební firmu by mohl být známý v létě a vlastní stavba by mohla začít na konci letošního roku. Auta by po novém úseku, jehož součástí jsou i dva zhruba půlkilometrové tunely, mohla jezdit v roce 2026. Odhadovaná cena 21 kilometrů dálnice je 13,1 miliardy korun bez daně.
D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových 113 kilometrů. Od prosince 2021 dálnice končí na severním okraji Jaroměře. Navazuje na ni silnice I/37 směrem na Trutnov.
Na hranicích s Polskem se česká D11 napojí na polskou čtyřproudou rychlostní silnici S3. Poláci jsou se svým navazujícím úsekem podstatně dál, už na něm mají položený asfalt a otevřít jej chtějí v roce 2024.
(čtk)
Mapa: ŘSD