Řidiči již mohou využít nový úsek dálnice D7 u Panenského Týnce

Řidiči již mohou využít nový úsek dálnice D7 u Panenského Týnce

17.12. - Třiapůlkilometrový úsek nové dálnice D7 u Panenského Týnce již slouží veřejnosti. V rámci stavby došlo ke zkapacitnění bývalé dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7. Tento obchvat zlepší cestování směrem na Německo, nebo naopak na Prahu.

„V těchto dnech otevíráme bezmála čtyřicet kilometrů nových dálnic. Jedná se celkem o čtyři nové úseky: dnešní na chomutovské dálnici D7, včera otevřený úsek na pardubické D35 a hned dva na sebe navazující úseky na hradecké D11. Završuje se tak jedna velká etapa restartu výstavby dálniční sítě. Dnes tady otevíráme bezpečnější, rychlejší a plynulejší obchvat kolem Panenského Týnce. Starou dvouproudou silnici první třídy nahradila čtyřproudá dálnice. A každá nová část dálnice na Prahu nebo k hranicím s Německem řidičům pomůže,“ ocenil ministr dopravy Karel Havlíček.

Důvodem výstavby dálnice D7 je také zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Triangle, která je jednou z největších v České republice.

Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla už stávající silnice I/7 vzhledem k vysokému nárůstu zejména kamionové dopravy kapacitně nedostačuje a nesplňuje požadavky na plynulost a bezpečnost provozu. „Nevyhovující je zejména šířkové uspořádání a úrovňové křížení s ostatními komunikacemi. Všechny tyto nedostatky nová dálnice na úseku u Panenského Týnce odstranila. Silnice I/7 však takto nepostačuje v celém úseku mezi Slaným a Postoloprty a bude tedy kompletně přebudována na dálnici. U Loun již výstavba probíhá a hned začátkem příštího roku chceme začít stavět dálnici D7 i na obchvatu Chlumčan. V roce 2023 pak máme v plánu zahájit další tři úseky mezi Slaným a Panenským Týncem,“ představil plány na dostavbu dálnice D7 Radek Mátl.

Hlavní silniční tah Praha – Chomutov – hranice se Spolkovou republikou Německo umožní po přestavbě rychlé a hlavně kapacitní spojeí Prahy a severozápadních Čech s oblastí Saské Kamenice a návazně se státy Evropské unie. Stavba je spolufinancována z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu Doprava.

(pav)

Foto: Ministerstvo dopravy

spinner