​Správa železnic vybrala projektanta úseku rychlodráhy u Ústí nad Labem

​Správa železnic vybrala projektanta úseku rychlodráhy u Ústí nad Labem

4.7. - Správa železnic vybrala projektanta úseku vysokorychlostní trati mezi Ústí nad Labem a začátkem plánovaného Krušnohorského tunelu. V zadávacím řízení uspělo česko-francouzské sdružení společností Valbek-Sudop Brno-Egis. Za návrh zaplatí Správa železnic bezmála 120 milionů Kč bez DPH, vyplývá z registru smluv. Projektant připraví technický návrh 11 kilometrů dlouhého úseku, který bude součástí nového spojení mezi Prahou a Drážďany. Správa železnic to dnes uvedla v tiskové zprávě.

"Hlavním cílem zakázky pro zhruba 11 km dlouhý úsek je vydání územního rozhodnutí, příprava dokumentace pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí EIA a zhodnocení ekonomické efektivnosti stavby," uvedla Správa železnic v tiskové zprávě. Jde o úsek, který povede z Ústí nad Labem k portálu plánovaného Krušnohorského tunelu. Ten už se podle mluvčího Správy železnic Jana Nevoly projektuje. Jediným úsekem mezi Prahou a Drážďany na českém území, který zatím nemá projektanta, je tak ten mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem.

"Projektant připraví technický návrh, včetně návrhu střediska údržby v lokalitě stanice Chabařovice," uvedl Nevola. Stavba dále zahrnuje napojení vysokorychlostní trati na existující infrastrukturu, úpravu stávající a výstavbu nové. Její součástí je i rekonstrukce dnešní trati v úseku mezi Ústí nad Labem západ a Chabařovicemi.

Plánovaná rychlostní trať má umožnit jízdu vlaků rychlostí až 350 kilometrů za hodinu. Jízdní doba z Prahy do Ústí nad Labem by se tak mohla zkrátit zhruba o polovinu na 30 minut. Nové centrální nádraží v krajském městě by mělo být poblíž současného západního nádraží. Za městem pak vlaky zajedou do tunelu pod Krušnými horami a vyústí v Německu.

(čtk)

Ilustrační foto: Správa železnic

spinner