​Včera probíhaly poslední práce na mostech na dálnici D5

​Včera probíhaly poslední práce na mostech na dálnici D5

9.7. - Mosty ev. č. D5-001 a D5-002 u Chrášťan prošly celkovou opravou, která tak prodloužila jejich životnost přibližně o dalších 15 let. Na mostech byla provedena výměna kompletního mostního svršku a jeho vybavení (římsy, svodidla, mostní závěry), byla vybetonovaná nová spřažená deska a aplikovaná kompletně nová hydroizolace. Spodek a boky nosné konstrukce v pásu nad přemosťovanými komunikacemi byly sanovány, včetně nejvíce porušené části opěr. Stativa pilířů byla zesílena obetonováním (zvětšením jejich průřezu). Opravou prošlo rovněž odvodnění mostu (např. osazení absentujících trubiček odvodnění izolace nosné konstrukce, výměna svodů, obnova vývařišť atd.). Oznámil to Martin Buček z oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic.

V roce 2021 proběhla oprava mostů v pravém jízdním pásu dálnice ve směru na Plzeň. V letošním roce dokončuje ŘSD oba mosty v jízdním pásu na Prahu. Ty uvede podle Martina Bučka do provozu s týdenním předstihem již tento víkend.

„Po demontáži dopravního omezení předpokládáme, že v neděli 10. června v dopoledních hodinách projedou řidiči inkriminovaným úsek bez omezení v běžném režimu vedení provozu na dálnici 2+2 jízdní pruhy. S dílčím omezením je nutné ještě počítat na silnicích III. tříd pod oběma mosty v souvislosti dokončovacími pracemi v jejich okolí a demontáží lávek říms. Je třeba také připomenout, že celá oprava probíhala za úplného provozu na dálnici D5. Právě tento úsek dálnice u Chrášťan (v km 5-0) s průměrnou denní intenzitou dopravy přes 50 000 vozidel denně je nejen dopravně nejvytíženějším úsekem na D5 ale současně patří i k těm nejvytíženějším u Prahy,“ uvedl Martin Buček.

(lan)

Foto: ŘSD

spinner