7. března 2022, lan
Společnost Subterra je lídrem konsorcia, které vybuduje první úsek metra D mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. V současnosti se 65 procent obratu vaší společnosti realizuje v zahraničí. Nakolik změní nová zakázka tento poměr? A očekáváte, že se podíl tuzemských staveb zvýší i díky jiným zakázkám?
Upřesňuji, že v roce 2021 tvořil obrat Subterra, a. s., a jejích dvou dceřiných společností v zahraničí 60 procent z celkového obratu této skupiny. V souvislosti se zakázkou na první úsek metra D se tento poměr letos snižuje na 47 procent a se zhruba stejným poměrem počítáme i v roce následujícím. Uvedená procenta však znamenají pouze zakázky, na které máme v současné době uzavřeny smlouvy, takže reflektují výhradně aktuální stav.
Můžete uvést nějaké příklady větších staveb u nás či v zahraničí,
a to jak realizovaných, tak ve výstavbě?
Pokud jde o tunelové stavby, v loňské roce jsme dokončili tunel Spitzenberg v Německu, stavebně byl dokončen rovněž slovenský tunel Milochov na TÚ Púchov–Žilina. V realizaci je tunel Žabovřeská na VMO v Brně a tunel Kramer na obchvatu Garmisch-Partenkirchenu. Naše dceřiná společnost ve Švédsku provádí výstavbu traťových tunelů a stanice stockholmského metra Järfälla a dálniční tunelu Skärholmen na obchvatu Stockholmu.
Z významných projektů železničního stavitelství byly loni dokončeny například stavby OT Beroun – Králův Dvůr, Rekonstrukce žst. Jaroměř a Modernizace a elektrizace trati Šakvice-Hustopeče. Letos pokračují stavby Rekonstrukce žst. Žilina, OTÚ Praha Vysočany – Mstětice a Rekonstrukce a zkapacitnění trati Brno-Maloměřice – Adamov.
Největší probíhající železniční stavby (řazeno podle velikosti):
v České republice
OTÚ Praha-Vysočany – Mstětice
Rekonstrukce TÚ Velim–Poříčany
Rekonstrukce železniční stanice Přerov
Rekonstrukce a zkapacitnění železniční trati Brno-Maloměřice – Adamov
Elektrizace a zkapacitnění trati Šumperk-Libina
ve Slovenské republice
Rekonstrukce železniční stanice Žilina
(lan)
Foto: Subterra