22. listopadu 2015
PRAHA (22. 11.) – Skupina AWT v rámci třetí etapy modernizace, která proběhne v letech 2016 až 2018, plánuje rozšířit celkovou plochu terminálu Ostrava-Paskov o dalších 40 000 m2 a tím navýšit jeho kapacitu o 2 400 TEU. Po dokončení této fáze modernizace bude mít překladiště celkovou rozlohu 71 000 m2 a kapacita se zdvojnásobí na 4 800 TEU.
AWT dále plánuje v rámci stálého rozvoje poskytovaných služeb v oblasti kombinované dopravy napojit terminál na další evropské přístavy mimo jiné Gdaňsk a Gdyni. Zároveň s podporou a využitím synergií s PKP CARGO, které v Polsku provozuje celkem 25 terminálů a logistických center, se Paskov stane součástí plánovaného logistického trojúhelníku Balt-Jadran-Severní moře, kde bude plnit roli hlavního logistického hubu v jeho jižní části.
Skupina AWT se kombinované dopravě věnuje již od roku 2006, kdy na území brownfieldu bývalého Dolu Paskov vzniklo v současnosti největší otevřené překladiště v České republice terminál Ostrava-Paskov. „Velkou výhodou skupiny AWT je, že dokáže využít a propojit služby překladiště, vlastní železniční dopravu a spedici. Terminál má zároveň velmi strategickou polohu v srdci Evropy a leží tedy jak na přepravní ose sever-jih tak i západ-východ. V neposlední řadě za námi stojí mateřská společnost PKP CARGO, která je druhým největším železničním operátorem v Evropě, a vlastní 25 terminálů například Poznań-Franowo, Medyka-Żurawica nebo Małaszewicze,“ řekl Viktor Bystrian, obchodní ředitel skupiny AWT.
V současné době má terminál na ploše 31 000 m2 kapacitu 2 400 TEU a napojení na největší evropské přístavy jako jsou Hamburg, Rotterdam, Bremerhaven, Koper nebo Terst, případně české terminály v Praze, Mělníku a Lovosicích. V rámci třetí etapy modernizace AWT plánuje do roku 2018 terminál rozšířit o dalších 40 000 m2 a jeho kapacitu až na téměř 5 000 TEU. Dále zde budou vybudovány dvě nové koleje, každá v délce 350 metrů, parkovací plocha pro 40 tahačů, napojení pro chladící kontejnery, speciální místo pro kontejnery s nebezpečným zbožím a samozřejmě toto rozšíření plochy a poskytovaných služeb si vyžádá výstavbu nového moderního řídícího střediska pro dispečink.
Zájem o kombinovanou dopravu obecně stoupá a do konce roku 2019 se celosvětově předpokládá nárůst tohoto druhu přeprav o 5,4 procent. „Hlavní výhodou intermodalu je především rychlost a to, že je mnohem ekologičtější než doprava silniční, což je v dnešní době v Evropě vítaný prvek. Zároveň pro mnoho operátorů řeší velkým problém s nedostatkem řidičů pro tahače, řečeno jinými slovy, intermodální doprava vyžaduje na jedné trase méně řidičů. Kombinovaná doprava jako taková má i velký potenciál při spojení s námořními přístavy, kdy je mnohem jednodušší dostat zboží z moře na železnici“, dodal Viktor Bystrian.
(tj)