13. března 2003
Nákladní složka Německé dráhy DB Cargo připravuje vyčlenění trakce v kombinované dopravě do samostatné společnosti. Projekt nazvaný „Railion Intermodal Traction“ (RIT) bude spuštěn letos v létě nejprve pro vnitrostátní sítě operátorů Kombiverkehr a Transfracht. Pokud provoz bude probíhat bez problémů, rozšíří se systém od zavedení zimního jízdního řádu letos v prosinci i na další spoje.
Další existence RIT jakožto samostatné společnosti závisí především na tom, zda se tímto krokem podaří prosadit vyšší produktivitu a flexibilitu v celé síti DB Cargo. V současné době probíhá interní schvalování projektu. Vedení drah musí o smysluplnosti navrhovaných opatření přesvědčit i odbory.
Management DB Cargo očekává, že RIT přinese celou řadu výhod: větší pružnost, vyšší produktivitu díky přímé odpovědnosti za výsledky hospodaření, zeštíhlení organizace a především úsporu nákladů vzhledem k průhlednější evidenci a kontrole.
Spolupráce i při přepravách na krátké vzdálenosti
Oproti konkurenčním soukromým poskytovatelům trakce by měl systém RIT profitovat ze synergického efektu napojením na vlastní provoz DB Cargo. Reforma předpokládá, že nový podnik bude úzce spolupracovat i při zajišťování přeprav na krátké vzdálenosti. Zpočátku bude RIT provozovat asi padesát lokomotiv.
Zlepšení provozních podmínek v kombinované dopravě by se mělo pozitivně odrazit i ve zkvalitnění nabídky DB Cargo. Vedení nákladní složky Německé dráhy vkládá velké naděje do rozšíření segmentu expresních spedičních služeb a připravuje několik ambiciózních projektů v oblasti kombinované dopravy po vzoru rychlých a atraktivních nočních spojů typu „ParcelIntercity“.
A