28. dubna 2017
28.4. - Lodí, vlakem i kamionem: nové multimodální přepravní spojení od DB Schenker mezi Rakouskem a Finskem uspoří při přepravě zboží až čtvrtinu emisí. Celosvětově působící prodejce nábytkářských doplňků Blum díky novému spojení ušetřil v ovzduší už více než 100 tun CO2.
Díky flexibilní přepravě může DB Schenker vyzvednout zásilky od pondělí do čtvrtka z jakéhokoliv místa v Rakousku. Zboží potom putuje co nejrychleji kamionem, vlakem a lodí do Helsinek. V přístavu je přeloženo na kamiony, které ho dovezou na místo určení kdekoliv ve Finsku. Nová linka je dalším důkazem udržitelného rozvoje podnikání, který DB Schenker formuloval ve svém Programu na ochranu klimatu 2020. V něm se zavázal snížit do roku 2020 emise o 20 procent a zároveň zvýšit podíl využité energie z obnovitelných zdrojů o 75 procent, a to především díky solárním panelům a větrným elektrárnám.
Nové přepravní spojení využívá mimo jiných také rakouská společnost Blum, která dodává kování a další doplňky k nábytku do celého světa. Svou cestu šetrné přepravy zahájila již v roce 2011 v rámci spolupráce s DB Schenker a od té doby se jí podařilo snížit emise o čtvrtinu. „Díky novému spojení od DB Schenker se nám na trase do Finska podařilo snížit emise CO2 již o 106 tun v porovnání s obvyklým způsobem přepravy,” potvrzuje Ingmar Blum, ředitel pro přepravu a logistiku ve společnosti Julius Blum.
DB Schenker se u svých zákazníků snaží prosazovat především železniční a kombinovanou přepravu. V praxi platí, že čím je vzdálenost větší a objem přepravovaného zboží vyšší, tím je železniční přeprava ekologičtější. „Ekologicky udržitelná logistika může přispět k lepší ekonomice přeprav. Například v železniční přepravě lze oproti kamionové přepravě ušetřit v závislosti na okolnostech až 15 procent nákladů,“ prozrazuje Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker.
V České republice je příkladem ekologického spojení logistické řešení pro výrobce svářečského materiálu ESAB. Ten ze svého výrobního závodu ve Vamberku převáží každý týden 2 000 tun svářečského zboží do terminálu v Pardubicích-Semtíně, odkud se následně distribuuje do celého světa. V roce 2010 se zboží začalo na trase dlouhé 65 kilometrů převážet po železnici. Díky tomu jezdí do terminálu denně místo dvaceti kamionů pouze jeden vlak. Za více než šest let fungování projektu ušetřilo toto řešení v ovzduší 750 tun emisí CO2 a české silnice zbavilo 27 tisíc kamionů.
(tj)