1. října 2010
![DGG pořádá workshop na téma intermodálního spojení přístavů](/assets/images/cbb8f65642371cb73ea299ac05d77534/432-180.jpg)
Německá společnost pro spolupráci veřejných logistických center DGG pořádá ve dnech 27. a 28. září v Brémách mezinárodní work-shop o intermodálním spojení přístavů s vnitrozemím. K hlavnímu tématu Význam politické podpory pro spojení přístavů s jejich zázemím se vysloví zástupce Evropské komise, provozovatele přístavu (pravděpodobně Wilhelmshavenu) a představitelé národní a regionální politiky a celní správy z Itálie a Německa.
DGG nyní pokračuje v intenzivní práci na iniciativě Hinterport, jejímž cílem je propojovat zkušenosti všech aktérů zajišťujících spojení námořních přístavů s vnitrozemím. Společnost hledá příklady úspěšných řešení, nové modely spolupráce a nové myšlenky. To vše se snaží předávat dál v zájmu maximální efektivity celého systému.
Sedmnáct partnerů v programu Hinterport
Do projektu Hinterport se již zapojilo sedmnáct partnerů. Vedle zastřešující společnosti DGG a nákladových center (například v Boloni, Madridu, Marseille a Nole) to jsou také výzkumné ústavy (AFT-Iftim, ITEN), provozovatelé přístavů a překladové společnosti (Antverpy, Atény, Koper, Neapol, Tallinn, Terst, Valencie) a provozovatelé intermodálních služeb (německá spedice Emons, Italcontainer, litevské dráhy LG).
O smysluplnosti projektu se po-dařilo přesvědčit i Evropskou komisi, která iniciativu Hinterport v rámci programu Marco Polo podpořila částkou 1,2 milionu €. Společnost DGG (Deutsche GVZ – Gesellschaft mbH) sdružuje 34 německých logistických center. Jejich hustou síť představil v polovině května i v Praze jednatel společnosti Stefan Nestler. Konstatoval tehdy, že Česká republika má na tomto poli obrovský skluz.