26. února 2004
Švýcarská skupina Hupac přepravila v loňském roce po železnici celkem 398 tisíc celovozových zásilek, o 11 procent více než v předchozím roce. Nárůst vycházel téměř výlučně z výkonů nedoprovázené kombinované dopravy v rámci sítě Shuttle Net (377 zásilek, +13,3 procenta). Systémy Ro-La byly naopak konfrontovány s klesající poptávkou. Vedení společnosti to oznámilo na konci ledna.
V alpském tranzitu loni Hupac zaznamenal nárůst o 8,9 procenta, ještě výraznější výsledky však evidoval v ostatních relacích, zejména do námořních přístavů. Vedení operátora úspěch připisuje zejména zavádění nových produktů, například nové nabídky dopravy do zemí Beneluxu (spojení Antverpy-Brescia, Rotterdam-Worms, Rotterdam-Novara přes Lötschberg/Simplon pro návěsy o výšce až čtyři metry), a dále přepravě námořních kontejnerů z Antverp do Švýcarska ve spolupráci se švýcarskou firmou Groupement Fer. Na německém trhu obrat zvýšily nově zavedené spoje Ludwigshafen-Brescia a Ludwigshafen-Lipsko/Buna/Schwarzheide, které lze prodloužit do Itálie.
Méně spokojené může být vedení operátora s loňskými výkony spoje Chiasso-Monte Olimpino II, který byl v lednu a únoru uzavřen a poté až do srpna pracoval v jednokolejném režimu. Infrastrukturní potíže tunelu Monte Olimpino ovlivnily negativně zejména výsledky Ro-La. Přes Gotthard loni linka přepravila jen 21 tisíc jednotek, tedy o téměř 20 procent méně než v roce 2002. Loňský výpadek hodlá Hupac v letošním roce nahradit nasazením nových nízkoplošinových vagónů, použitelných pro přepravu až čtyři metry vysokých kamiónů, kontejnerů, návěsů a výměnných nástaveb. Zlepšit by se měla i přesnost spojů, která zatím leží hluboko pod zákazníky požadovanými 95 procenty.
Skupina Hupac provozuje v intermodální síti denně více než 80 vlaků pro přepravu kontejnerů, výměnných nástaveb i celých souprav. Švýcarský operátor nabízí spoje mezi severní a jižní Evropou přes Alpy.
Srdcem systému kombinované dopravy společnosti Hupac je velkokapacitní terminál v hornoitalském Busto Arsizio, který odbavuje až třicet kyvadlových vlaků denně. Hupac využívá na 2700 vagónů. Jejich provoz řídí integrovaný software „Goal“, vyvinutý pro použití v intermodální dopravě na celém území Evropy. Zákazníci mohou ke sledování pohybu zásilek využívat platformu „Cesar“. Hupac patří mezi nejvýznamnější operátory kombinované dopravy na kontinentu. Aktivně působí také v mezinárodním svazu společností kombinované dopravy silnice/železnice UIRR.