Švýcarsko

ICF využívá nový centrální terminál ve Švýcarsku

Panevropský operátor kombinované dopravy železnice/silnice

Intercontainer-Interfrigo používá od poloviny února jako své hlavní švýcarské centrum terminál Niederglatt. Zařízení v průmyslové zóně severně od Curychu původně sloužilo jako sklad prázdných kontejnerů a jako vnitrostátní feederový zdroj pro rýnský přístav v Basileji.

Terminál je od února hlavním švýcarským uzlem operátora pro nedoprovázenou kombinovanou dopravu. Po přeložení z mezinárodních vlaků Intercontainer-Interfrigo jsou v něm kontejnery v noci dále přepravovány v rámci systému Rail Cargo švýcarských spolkových drah SBB do dalších švýcarských nádraží nebo na vlečky. Celní odbavení zajišťuje přímo na místě pobočka curyšského celního úřadu. Jako agent v terminálu vystupuje společnost Container Depot AG, jež je prvním soukromým podnikem, který tuto činnost pro ICF vykonává.

Nový vlak do Hamburku

V polovině února operátor v rámci své sítě ICF X.net zahájil provoz nového vlaku mezi Niederglattem a Hamburkem. Z hamburského terminálu Waltershof se kontejnery a výměnné nástavby přepravují ucelenými vlaky do centra sítě v porúrském Herne, z nějž je „Švýcarský expres“ dopraví nejprve do Basileje a poté do Niederglattu. ICF na této německo-švýcarské relaci nabízí až o celý den rychlejší spoje než konkurenční operátoři; díky uzavřenosti systému X.net je také přeprava spolehlivější a bezpečnější. Celý její průběh sleduje informační systém, s jehož pomocí může ICF zákazníkům poskytovat aktuální informace o statutu zásilky.

V severo-jižním směru ucelené vlaky jezdí od pondělí do čtvrtka a v sobotu. Konečný termín pro podání zásilky v Hamburku je vždy v 10:30. V Basileji jsou kontejnery a výměnné nástavby k vyzvednutí druhý den ráno v 10:00, v Niederglattu pak ve 12:00. V opačném směru jsou vlaky v provozu v úterý, ve čtvrtek a v pátek; poslední podání v Niederglattu je možné ve 14:30. Poté soupravy dorazí do Basileje, kde lze zásilky podávat až do 17:00. V Hamburku jsou zásilky k vyzvednutí v terminálu námořního přístavu vždy ve 12:00 ve čtvrtek, v sobotu, respektive v pondělí.

Nové spojení i ze Švédska do Itálie

Na začátku března pak Intercontainer-Interfrigo vypravil první ucelený vlak z jihošvédského Trelleborgu přes německý námořní přístav Rostock do severoitalské Verony. Přepravu přes Baltské moře zajišťuje trajektové rejdařství Scandlines.

Nový ucelený vlak je společným produktem ICF a Scandlines. Podle představitelů obou společností byl projektován jako rozšíření nabídky, nikoli jako náhrada za některé spoje. Roční objem nového pravidelného spojení by měl dosáhnout 25 tisíc jednotek (návěsů, kontejnerů a výměnných nástaveb), což pozitivně ovlivní i objem přeloženého zboží v německém námořním přístavu Rostock (za loňský rok odbavila přístavní překladová společnost SHR-U v terminálu Warnow pro kombinovanou dopravu celkem 40 tisíc jednotek).

Scandlines a ICF jsou připraveny společně s partnerskými přístavy Trelleborg a Rostock postupně frekvenci vlaků zvyšovat, a to z dnešních dvou na pět týdně. Předpokladem pro realizaci projektu byla úprava trajektového plavidla „Mecklenburg-Vorpommern“ s přepravní kapacitou 3200 m3. n

www.icfonline.com

spinner