„Návěsem foxx reagujeme na nabídku konkurence“

Ing. Petr Kalčev (Kögel) pro DN

Německý výrobce Kögel letos na brněnském veletrhu Autotec představil mimo jiné nový návěs s označením foxx. O tom, proč rozšířil své výrobní portfolio právě o tento typ, a o dalších novinkách v jeho sortimentu jsme hovořili s ředitelem společnosti Kögel CZ, s. r. o., Ing. Petrem Kalčevem. „Co bylo hlavním důvodem pro uvedení nového návěsu foxx na trh?“ „K vývoji nového plachtového návěsu nás přiměla především skutečnost, že ostatní výrobci nabízejí vozidla, která vypadají podobně jako naše výrobky. Podobně vypadají, ale stejná rozhodně nejsou, což si ovšem zákazníci většinou neuvědomují. Často od nás požadovali, abychom snížili cenu na úroveň našich konkurentů. Při jednání jsme je potom museli přesvědčovat o tom, že cena našich návěsů pouze odráží jejich skutečnou kvalitu. Abychom taková jednání do budoucna zjednodušili, rozhodli jsme se uvést na trh návěs, který bude plně srovnatelný s levnější dostupnou technikou. A naší odpovědí na tuto výzvu se stal právě foxx, což v překladu znamená lišák.“ „Jedná se tedy o výrobně jednodušší návěs za nižší cenu?“ „I tak to lze říci. Návěs vyrábíme obdobným způsobem jako naše konkurence. Jeho zadní vrata jsou například jen eloxovaná (nikoli ošetřena práškováním jako u našich ostatních produktů), má jen dvě uzavírací tyče místo čtyř, nenabízí nosnost podlahy obvyklých 7200, ale jen 5450 kilogramů, je podobně jako návěsy jiných výrobců vybaven nápravami Gigant a při jeho výrobě nepoužíváme náš shrnovací systém. A tak bych mohl pokračovat dál. Podvozek návěsu je proti korozi ošetřen zinkofosfátováním (KTL) a poskytujeme na něj desetiletou záruku proti prorezavění. Záruční doba na celý návěs je však jen jeden rok, zatímco na všechna naše ostatní vozidla poskytujeme dvouletou záruční lhůtu. Tím vším jsme se přiblížili tomu, co nabízí naše konkurence, a mohli také výrazně snížit cenu. Návěs foxx je navíc možné kupovat (nebo nakonfigurovat a po poradě s prodejcem objednat) i přes internet. Zároveň je ve spolupráci s leasingem připraveno i financování. Ze všech těchto důvodů foxx na veletrhu Autotec vyvolal pozdvižení, a to nejen mezi dopravci, které skutečně zaujal, ale i mezi našimi konkurenty. Mimochodem, na návěsu foxx je zajímavé i to, že se vyrábí v českém výrobním závodě v Chocni, který již v předchozích letech při výrobě chladírenských návěsů dokázal, že jeho produkce plně vyhovuje vysokým nárokům dopravců.“ „Takže vaší novou strategií je nabízet současně jednodušší i kvalitnější vozidla?“ „Ne. V prvé řadě chceme zákazníkovi nabídnout výrobek podle jeho představ a podle přepravní práce, kterou vykonává. To znamená čistokrevný návěs Kögel, u nějž jsou garantované vysoké užitné hodnoty a dlouhá životnost. Pokud nás však bude zákazník chtít srovnávat s konkurencí nebo nebude mít vysoké požadavky a bude jej zajímat pouze cena, nabídneme mu návěs foxx. Jsem stále přesvědčen, že se zákazníkem je třeba neustále komunikovat, a prodejce mu musí být při výběru přepravní techniky k dispozici. Přestože vyrábíme různorodou techniku, základem naší produkce nadále zůstávají plachtové valníkové návěsy a návěsy pro temperované přepravy. Veškerá naše vozidla lze pořídit i formou operativního leasingu a lze k nim uzavírat servisní smlouvy na konkrétní časové období.“ „Jaké další novinky pro zákazníky připravujete?“ „Další novinky představíme v září na veletrhu IAA v Hannoveru. Bude mezi nimi například kontejnerový návěs pro přepravu buď dvou 20’, jednoho 40’, či 45’ kontejneru v zajímavé cenové relaci. V nejbližší době hodláme přijít také s novým typem chladírenského návěsu.“ „Jak jste spokojen s loňskými a dosavadními letošními prodeji?“ „Jak s loňskými, tak i s letošními výsledky jsem velmi spokojen. Zájem dopravců o naši techniku je skutečně vysoký. Považuji za velice pravděpodobné, že prodejní plán na letošní rok 420 návěsů splníme již v srpnu či v září.“ Milan Frydrysek

spinner