19. července 2007
Evropský provozovatel nedoprovázené kombinované dopravy Intercontainer loni po mnoha letech ztrát vytvořil zisk, konkrétně ve výši 2,9 milionu €. Vedení podniku důsledně vsadilo na zrušení některých nevýdělečných spojů a zaměřilo se na klíčové trhy: Švýcarsko, střední/východní/jihovýchodní Evropu a země SNS.
Celkový objem přepraveného zboží v důsledku toho sice klesl z 516 700 na 429 800 TEU (-16,8 procenta) a obrat operátora se snížil o 19 procent ze 177 na 143 milionů €, pro rozvojovou strategii podniku je však podle vedení ICF důležitější, že se podnik konečně vymanil ze ztráty.
Nejvíce loni k pozitivní bilanci operátora přispěly:
l v obchodní divizi Západní Evropa spoje mezi Nizozemskem a Itálií a Německem a Švýcarskem;
l v obchodní divizi Střední,
východní a jihovýchodní Evropa
vlaky mezi Německem (Rakouskem) a Rumunskem, Řeckem a Tureckem;
l v obchodní divizi Společenství nezávislých států vlaky mezi Německem a státy SNS, kde se i loni postupně zvyšoval počet stanic na trase.
Průměrná přepravní vzdálenost na standardní 20’ kontejner (TEU) se meziročně zvýšila o jedno procento na 1192 kilometrů.
Prezident společnosti Intercontainer Franz Böni při prezentaci výsledků v červnu v Basileji uvedl, že podnik nyní usiluje především o evropské přepravy na dlouhé vzdálenosti a o přepravy, které vyžadují specializované intermodální know-how.
K 31. prosinci loňského roku Intercontainer provozoval celkem 2397 vagonů pro přepravu kontejnerů a výměnných nástaveb, o 331 méně než o rok dříve. Podařilo se mu přitom ovšem zvýšit vytížení spojů, především pak kyvadlových vlaků.
Rozvojové projekty
pokračují
Úspěšně se loni rozvíjely i aktivity jeho dceřiné společnosti Intercontainer (Scandinavia) se sídlem ve švédském Göteborgu. Podnik po celý uplynulý rok intenzivně budoval svou pozici na švédském trhu a nyní již nabízí síť spojů mezi centrálním distribučním uzlem v Eskilstuně a sedmi dalšími terminály. Denně přes Eskilstunu prochází patnáct vlaků. Objem zboží, které přepravily, se loni meziročně zvýšil o 55 procent na 105 tisíc TEU.
Intercontainer loni dokončil i řadu dalších důležitých projektů. Pozici ve střední a východní Evropě posílil navýšením podílu – ze 40 na 100 procent – v maďarském operátorovi Pannoncont, jejž potom
přejmenoval na Intercontainer Hungary. V zájmu lepší koordinace národních poskytovatelů trakcí a celkového zvýšení kvality provozu Intercontainer otevřel také tři nová hraniční zastoupení, a to v Subotici (Maďarsko/Srbsko), Dimitrovgradu (Srbsko/Bulharsko) a Kapikule (Bulharsko/Turecko). V neposlední řadě loni v září podepsaly Intercontainer Schweiz a Intercontainer Deutschland dohodu o spolupráci pro přepravy z/do Polska a zemí SNS.
Letošní vyhlídky
rovněž dobré
Vyhlídky pro druhé pololetí letošního roku jsou podle Franze Böniho rovněž dobré. Intercontainer stabilizoval zákaznickou komunitu a zkonsolidoval portfolio nabízených služeb. Podařilo se mu zvýšit frekvenci kyvadlových spojů a zavést nové produkty na klíčové trhy. Nově získaná dynamika vytváří předpoklad, že Intercontainer ve čtyřicátém roce svého působení na evropských trzích úspěšně obstojí, uvedl Franz Böni.