Intercontainer loni konečně v zisku

Intercontainer

Evropský provozovatel nedoprovázené kombinované dopravy Intercontainer loni po mnoha letech ztrát vytvořil zisk, konkrétně ve výši 2,9 milionu €. Vedení podniku důsledně vsadilo na zrušení některých nevýdělečných spojů a zaměřilo se na klíčové trhy: Švýcarsko, střední/východ­ní/jihovýchod­ní Evropu a země SNS.

Celkový objem přepraveného zboží v důsledku toho sice klesl z 516 700 na 429 800 TEU (-16,8 procenta) a obrat operátora se snížil o 19 procent ze 177 na 143 milionů €, pro rozvojovou strategii podniku je však podle vedení ICF důležitější, že se podnik konečně vymanil ze ztráty.

Nejvíce loni k pozitivní bilanci operátora přispěly:

l v obchodní divizi Západní Evropa spoje mezi Nizozemskem a Itálií a Německem a Švýcarskem;

l v obchodní divizi Střední,

východní a jihovýchodní Evropa

vlaky mezi Německem (Rakouskem) a Rumunskem, Řeckem a Tureckem;

l v obchodní divizi Společenství nezávislých států vlaky mezi Německem a státy SNS, kde se i loni postupně zvyšoval počet stanic na trase.

Průměrná přepravní vzdálenost na standardní 20’ kontejner (TEU) se meziročně zvýšila o jedno procento na 1192 kilometrů.

Prezident společnosti Intercontainer Franz Böni při prezentaci výsledků v červnu v Basileji uvedl, že podnik nyní usiluje především o evropské přepravy na dlouhé vzdálenosti a o přepravy, které vyžadují specializované intermodální know-how.

K 31. prosinci loňského roku Intercontainer provozoval celkem 2397 vagonů pro přepravu kontejnerů a výměnných nástaveb, o 331 méně než o rok dříve. Podařilo se mu přitom ovšem zvýšit vytížení spojů, především pak kyvadlových vlaků.

Rozvojové projekty

pokračují

Úspěšně se loni rozvíjely i aktivity jeho dceřiné společnosti Intercontainer (Scandinavia) se sídlem ve švédském Göteborgu. Podnik po celý uplynulý rok intenzivně budoval svou pozici na švédském trhu a nyní již nabízí síť spojů mezi centrálním distribučním uzlem v Eskilstuně a sedmi dalšími terminály. Denně přes Eskilstunu prochází patnáct vlaků. Objem zboží, které přepravily, se loni meziročně zvýšil o 55 procent na 105 tisíc TEU.

Intercontainer loni dokončil i řadu dalších důležitých projektů. Pozici ve střední a východní Evropě posílil navýšením podílu – ze 40 na 100 procent – v maďarském operátorovi Pannoncont, jejž potom

přejmenoval na Intercontainer Hungary. V zájmu lepší koordinace národních poskytovatelů trakcí a celkového zvýšení kvality provozu Intercontainer otevřel také tři nová hraniční zastoupení, a to v Subotici (Maďarsko/Srbsko), Dimitrovgradu (Srbsko/Bulharsko) a Kapikule (Bulharsko/Tu­recko). V neposlední řadě loni v září podepsaly Intercontainer Schweiz a Intercontainer Deutschland dohodu o spolupráci pro přepravy z/do Polska a zemí SNS.

Letošní vyhlídky

rovněž dobré

Vyhlídky pro druhé pololetí letošního roku jsou podle Franze Böniho rovněž dobré. Intercontainer stabilizoval zákaznickou komunitu a zkonsolidoval portfolio nabízených služeb. Podařilo se mu zvýšit frekvenci kyvadlových spojů a zavést nové produkty na klíčové trhy. Nově získaná dynamika vytváří předpoklad, že Intercontainer ve čtyřicátém roce svého působení na evropských trzích úspěšně obstojí, uvedl Franz Böni.

www.icfonline.com

spinner