ICF převzal Pannoncont a rozšiřuje nabídku

Intercontainer-Interfrigo

Vedení panevropského provozovatele kontejnerové a temperované dopravy Intercontainer-Interfrigo (ICF) v květnu oznámilo, že připravuje zahájení provozu nového přímého vlaku mezi Hamburkem a terminálem Budapešť-Bilk. Samostatné zastoupení operátora v Maďarsku současně změní název z Pannoncont na Intercontainer Hungary. Intercontainer-Interfrigo již v polovině března navýšil svůj podíl v Pannoncontu ze čtyřiceti na sto procent. Nový název společnost ponese od 1. července. „Výrazně jsme tím posílili naši přítomnost v Maďarsku. Pokračujeme v restruktura­lizaci, abychom zákazníkům mohli již brzy nabídnout poradenství i vlastní přepravu přes vlastní dceřinou společnost,“ řekl předseda představenstva Intercontainer-Interfrigo Franz Böni. „Za velmi důležitý krok považujeme posílení spolupráce s našimi partnery,“ dodal. Pro další rozvoj maďarské společnosti bude podle vedení ICF zcela zásadní realizace projektů přeprav mezi Maďarskem a sousedními zeměmi a také Polskem, Německem a Itálií. Intercontainer Hungary budou řídit dosavadní ředitelé Imre Grausz a Franz Böni, který dále zůstává předsedou představenstva mateřského podniku ICF. Nový kyvadlový vlak Hamburk – Budapešť/Bilk začne jezdit v průběhu letošního roku pod označením HBCE Hansa-

  • Bilk Container Express. Operátor předpokládá, že počáteční frekvence dvou odjezdů denně v každém směru se později v případě dostatečné poptávky dále zvýší. Díky přímé trase bez zastávky v terminálu v Šoproni Intercontainer nabídne noční přepravu v režimu „Den A/B“, což lépe odpovídá současným potřebám logistických podniků z Budapešti a okolí. Dosud trvala přeprava mezi německým přístavem a maďarskou metropolí tři dny (Den A/C).

V prvním čtvrtletí nárůst Intercontainer-Interfrigo přepravil v prvním čtvrtletí celkem 102 tisíc TEU (20´ kontejnerů) a o více než sedm procent tak překonal výsledek ze stejného období loňského roku (95 tisíc TEU). Za úspěchem podle vedení koncernu stojí především nový logistický koncept pro automobilový průmysl zahrnující Maďarsko, Turecko a Rumunsko. Společně se svými zákazníky převede ICF ze silnice na železnici 6500 TEU (neboli 3250 ekvivalentních jízd kamionů) ročně. Franz Böni považuje čtvrtletní výsledky za další potvrzení správnosti rozsáhlého restrukturali­začního procesu. „Nacházíme se v poslední fázi transformace podniku. Jsme schopni pružně reagovat na potřeby zákazníků, nabízíme optimalizované produkty, zaměřujeme se na perspektivní trhy ve střední a východní Evropě a na Balkáně. Intenzivně se věnujeme inovacím a transparentnosti řetězců,“ zdůraznil Franz Böni. n www.icfonline.com

spinner