12. října 2006
Panevropský provozovatel kontejnerové dopravy a dopravy pod kontrolovanou teplotou Intercontainer-Interfrigo (ICF) má za sebou úspěšnou první polovinu obchodního roku 2006. Po mnoha těžkých letech společnost po restrukturalizaci již ve druhém pololetí za sebou vykázala provozní zisk a růst na všech klíčových trzích. Vedení ICF očekává příznivý hospodářský výsledek i na konci roku, uvedla společnost ve své zářijové zprávě. Objem přepraveného zboží se do června zvýšil o 10 procent, celkem ICF v prvních šesti měsících roku přepravil 211 tisíc TEU. Nejpříznivěji se pro něj vyvíjela intermodální přeprava s jihovýchodní Evropou a se Švýcarskem. V obou těchto relacích operátor zaznamenal dvouciferný nárůst. V zájmu zvládnutí vyšší poptávky posílil frekvenci stávajících spojů a úspěšně zavedl nové vlaky mezi Rakouskem a Rumunskem a mezi Tureckem a Rumunskem. Intercontainer-Interfrigo nabízí nedoprovázenou kombinovanou dopravu železnice/silnice mezi západní Evropou a Švýcarskem, jihovýchodní a východní Evropou, státy SNS a zeměmi východní Evropy. S více než 150 kyvadlovými vlakovými spoji týdně je na všech důležitých evropských tazích jedničkou na trhu. Potíže v Rotterdamu Zavádění nového informačního systému v terminálu ECT v nizozemském námořním přístavu Rotterdam provázely na začátku května obrovské provozní problémy při odbavování. Stejně jako další zákazníci přístavu je pocítil i Intercontainer-Interfrigo, který kvůli tomu částečně přesunul kontejnerové spoje z Rotterdamu do jiných námořních přístavů. Od té doby je operátor v intenzivním kontaktu s provozovatelem rotterdamského terminálu. Jsou přijímána taková opatření pro řešení situace, aby se krize v budoucnu již neopakovala, uvedli ve zprávě zástupci ICF. Nová strategická opatření V zájmu posílení své pozice na evropském trhu učinil ICF v uplynulém pololetí řadu strategických kroků. V březnu zvýšil svůj podíl v maďarském operátorovi kombinované dopravy Pannoncont ze 40 na 100 procent. Od 1. července podnik nese název Intercontainer Hungary. V Subotici na srbsko-maďarské hranici a v Kapikule na turecko-bulharské hranici ICF otevřel nové pobočky ICF, které se starají o hladký provoz kyvadlových vlaků v jihovýchodní Evropě.