Německo

Kiel nabídne vylepšené kombispoje do vnitrozemí

Kiel nabídne vylepšené kombispoje do vnitrozemí

Německý námořní přístav Kiel dostane nové přímé vlakové spojení systému kombinované dopravy. Již 3. února 2014 startuje s frekvencí třikrát týdně nový ucelený vlak spojující Kiel s Duisburgem. Provozovatelem je německý operátor kombinované dopravy Kombiverkehr z Frankfurtu nad Mohanem. „Tento ucelený vlak je důležitým stavebním kamenem pro budování rozšířeného spojení Kielu s vnitrozemím. Náš přístav je nyní mnohem lépe a přímo dostupný pro zákazníky z Porúří,“ řekl předseda představenstva kielské přístavní společnosti Seehafen Kiel Dirk Claus.

Vlaky budou mít délku 490 metrů, takže bude možné najednou přepravit až 24 návěsů (typu uzpůsobeného pro překlad pomocí jeřábu) nebo až 48 kontejnerů či výměnných nástaveb. Kombiverkehr obsluhuje v Kielu terminál na Švédském nábřeží (Schwedenkai) a také zónu na východním břehu (Ostuferhafen). Doba přepravy do terminálu Duisburg-Ruhrort bude činit osm hodin. Odjezdy vlaků jsou pro Kiel naplánovány na pondělí, středu a pátek, v opačném směru z Duisburgu pak na úterý, čtvrtek a sobotu. Přepravy tam i zpět jsou koordinovány podle jízdních řádů trajektů. Přesný jízdní řád vlakových spojů zveřejní Kombiverkehr a přístavní správa během ledna.

Roste význam kielského přístavu pro oblast Baltu

„Nový přímý vlak – stejně jako spoj mezi Kielem a Veronou zřízený v loňském roce – podtrhuje rostoucí význam kielského přístavu pro provoz v baltském regionu,“ uvedl ředitel odbytu Kombiverkehru Peter Dannewitz s tím, že přímé spojení s Duisburgem rozšiřuje kapacitu přeprav z a do vnitrozemí. „Odlehčí také dennímu kyvadlovému vlaku mezi Kielem a terminálem Hamburk-Bill-werder, na který navazuje řada národních distribučních spojů,“ dodal Peter Dannewitz. Vedle baltského a skandinávského tranzitu se v kielských terminálech odbavuje i zboží určené pro lokální trh, zejména pro oblast středního a západního Šlesvicka-Holštýnska a německo-dánského pohraničí. Nabízená přeprava bude navíc dalším příspěvkem k ekologickému přesunu toků zboží ze silnice na železnici. Oproti čistě silniční dopravě klesne u každé přepravované jednotky (návěs, kontejner, výměnná nástavba) objem škodlivých emisí CO2 až o 750 kg. Cílem kielské přístavní správy je v roce 2014 přesunout ze silnice na železnici dalších 5000 ekvivalentů silničních vozových zásilek.

Zlepšilo se i vlakové spojení Kielu s Veronou

Od ledna mohou zasilatelé profitovat z vylepšené nabídky přímého vlakového spojení Kielu s italskou Veronou. Optimalizace jízdního řádu zajišťuje, že zásilky budou ve Veroně o jedenáct hodin dříve než dosud. Místo v 13.00 hodin v pátek bude možné přepravní jednotky vyzvednout v terminálu již v noci od 2.00 hodin, což je výhodné především u zásilek určených k rychlé distribuci po severní Itálii týž den a nikoli až převážně po víkendu jako dosud.

Tomáš Johánek

spinner