3. května 2021, red
Více než 230 spedičních firem chce ve spolupráci s DB Cargo dosáhnout snížení počtu nákladních vozů na dálnicích ve prospěch železnice. Dopravci držící podíly v operátorovi kombinované dopravy Kombiverkehr a železniční nákladní koncern DB Cargo připravují rozšíření aktivit celé intermodální sítě od jednotlivých zakázkových přeprav ke pravidelně taktovanému provozu.
Procesy jako digitalizace a automatizace výrazně zjednoduší a urychlí odbavování. Lepší propojení nákladních vlaků a stávající silniční nákladní dopravy by podle manažerů DB Cargo a Kombiverkehru mělo v příštích deseti letech přinést snížení emisí CO2 o přibližně 50 milionů tun.
Ideální východisko pro globalizovanou logistiku
Dohoda o spolupráci obsahuje devítibodový plán pro rozvoj KD. Oba podniky počítají s konkrétními kroky pro lepší zapojení terminálů intermodální dopravy a jejich propojení do sítě Metro-Net. Pravidelné intermodální spoje propojí nejdůležitější německá i evropská hospodářská centra s ještě intenzivnější frekvencí. V mnohem větší míře bude využita digitalizace, procedury budou byrokraticky méně náročně a zákaznicky přívětivější. Pro spediční a logistické firmy bude také jednodušší využívat nákladní železnici pro přepravy na delší vzdálenosti. Podíl intermodálního provozu na železniční nákladní dopravě v Německu aktuálně činí 36 procent, přičemž celý segment má značný růstový potenciál zejména pro zákazníky z logistiky. V příštích 10 letech by mohl stoupnout až o 150 procent. Kombinovaná doprava je pro globalizovanou logistiku ideálním řešením především díky standardizovaným přepravním jednotkám jako jsou kontejnery, návěsy nebo výměnné nástavby – vše lze velmi snadno přímo přeložit z kamionů. V cílové destinaci – na pár posledních kilometrech – pak stačí znovu připojit tahač a dodat zboží k zákazníkovi.
Více zakázek
„Kombiverkehr je v naší ekologické nákladní síti takovou vysokorychlostní železnicí ICE. Díky rozvoji inteligentní sítě, výstavbě terminálů, většímu počtu přímých spojů a jednoduššímu odbavení pro naše klienty přineseme více zakázek ze silnice na železnici. Rozvojový potenciál je obrovský,“ uvedla k dohodě předsedkyně představenstva DB Cargo Sigrid Nikutta.
(red)
Foto: DB Cargo
Na snímku Sigrid Nikutta, předsedkyně představenstva DB Cargo