16. března 2014
Největší evropský provozovatel kombinované dopravy Kombiverkehr z Frankfurtu nad Mohanem přepravil v roce 2013 o 10 459 silničních zásilek více než v předchozím roce. Ve srovnání s rokem 2012 vzrostl objem realizované intermodální přepravy o 1,1 procenta na 937 671 zásilek. „Jsme rádi, že po propadu, na kterém se podepsal celkový stav ekonomiky, se znovu vracíme k růstu, ve kterém chceme pokračovat i letos,“ uvedl předseda představenstva Robert Breuhahn.
Pro prvního muže Kombiverkehru je vedle zvýšení počtu přepravených zásilek důležitý ještě další aspekt: „V loňském roce jsme nabídli zákaz-níkům téměř padesát nových odjezdů týdně. Díky tomu jsme si dále upevnili pozici lídra evropského trhu kombinované dopravy. Jsme neutrální provozovatel s největší evropskou sítí spojů.“ Speditéři mají díky tomu stále více možností přesunout silniční přepravu na ekologičtější železnici. „Náš koncept distribučních uzlů nám umožňuje optimálně využívat dostupnou infrastrukturu a současně dosahovat největšího možného růstu,“ dodal Robert Breuhahn.
Nové vlaky do Budapešti i Kolína nad Rýnem
Kombiverkehru se dařilo na domácím německém trhu i v celoevropském měřítku. V Německu dosáhl operátor meziročního růstu o 1,4 procenta na 295 395 zásilek, mezinárodní provoz posílil o 1,0 procenta na 642 276 zásilek. Mezi nově zavedené spoje patří především přímé vlaky mezi terminály Neuss a Budapešť nebo mezi jihofrancouzským Miramasem a Kolínem nad Rýnem, respektive Duisburgem. V říjnu 2013 rozšířil nabídku spoj mezi Frankfurtem nad Mohanem / Ludwigshafenem a italským přístavem Terst. Na ten premiérově navazuje trajektová přeprava do Řecka, novinkou je také prodloužení trasy z Terstu trajektem do západní i asijské části Turecka. U mnoha jiných relací Kombiverkehr výrazně navýšil frekvenci odjezdů.
Letos se síť kombinované dopravy dále rozšiřuje
Rok 2014 bude ve znamení dalšího rozšiřování sítě. K nejdůležitějším projektům patří v prvním čtvrtletí nový přímý vlakový spoj mezi námořním přístavem Kiel a Duisburgem. První vlak byl vypraven 3. února, frekvence je třikrát týdně v každém směru. O den později vyrazil na trať také nový přímý vlak mezi Mnichovem a Terstem jako další spoj mezi Německem a Itálií. Terst se díky tomu stává stále významnějším uzlem pro navazující spojení s Řeckem a Tureckem.
Tomáš Johánek