10. března 2011
Německý operátor kombinované dopravy Kombiverkehr loni zvýšil přepravní výkony meziročně o 9,1 procenta (ekvivalent 77 486 vozových zásilek). Celkem podnik, který provozuje největší evropskou síť kombinované dopravy, přepravil 933 039 zásilek (1,866 milionu TEU).
Převodem dopravy ze silnice na železnici snížil Kombiverkehr emise CO2 o více než 870 tisíc tun. „Již toto číslo jasně dokládá, jak životní prostředí a celá společnost profitují z každé realizované intermodální přepravy,“ řekl v únoru předseda představenstva společnosti Kombiverkehr Robert Breuhahn. „Zvýšená a stále rostoucí poptávka ukazuje, že kombinovaná doprava je pro speditéry, logistické firmy, obchodníky a producenty atraktivním řešením,“ dodal.
Po propadu objemu přepravy v krizovém roce 2009 se letos podnik podle vedení Kombiverkehru znovu vrátí k rekordním výsledkům z roku 2008 a přepraví ve své síti více než milion zásilek.
Roste zájem o spoje do východní Evropy
Mezi trasy, na nichž letos očekává největší nárůst, patří spoje z a do západoevropských přístavů a východní a jihovýchodní Evropy. U těchto spojů nese ovoce modernizace a rozšiřování kapacit železničních koridorů, zdůraznil Robert Breuhahn. Nové zakázky přinesou nově zavedené relace jako Rostock – Wels, Ludwigshafen – Lublaň nebo Herne – Helsingborg. Také ve vnitrostátní kombinované dopravě, která u Kombiverkehru tvoří třetinu celkového objemu, očekává Robert Breuhahn v „blízké budoucnosti“ další růst.
V létě mají být zahájeny práce na projektu XpressNet, na němž se Kombiverkehr podílí s dalšími partnery v rámci podpůrné iniciativy Inteligentní logistika. Pro kombinovanou dopravu to představuje další růstový potenciál; zakázky bude tvořit přeprava expresních zásilek a kusového zboží, která byla dříve realizována hlavně po silnici. Nové spoje budou zavedeny pravděpodobně v prvním čtvrtletí roku 2012.
Kombiverkehr poukazuje na ekologický charakter kombinované dopravy, zejména na železniční segment. Pro trakci vlaků s kontejnery, výměnnými nástavbami a návěsy využívá elektrickou energii z obnovitelných zdrojů (větrné a vodní elektrárny). Kombiverkehr vypravuje v průměru více než 160 přímých vlaků přes noc.