Německo

Kombiverkehr se hodlá orientovat na západní přístavy

Německý provozovatel vlaků kombinované dopravy Kombiverkehr v srpnu zrušil přímé vlaky do severoněmeckých námořních přístavů. Podle předsedy představenstva Armina Riedla nyní operátor jako alternativu nabízí spoje do východní Evropy přes Vídeň ve spolupráci s rakouským partnerem Intercontainer Austria (ICA). Podle objemu zakázek nejvýkonnější poskytovatel služeb kombinované dopravy Evropě se hodlá podle vyjádření jeho managementu do budoucna zaměřit především na námořní přístavy v západní a severozápadní Evropě.

Nová úsporná strategie se projevila i v majetkovém podílu v Intercontainer Austria, v němž se Kombiverkehr vzdal vetovacích hlasovacích práv. Rakouská společnost, v níž dosud kontrolní většinu 54 procent vlast-nil spediční holding nákladní dráhy Rail Cargo Austria, musela navýšit kapitál, aby se vypořádala s provozní ztrátou. Kombiverkehr se ovšem na navýšení podílel jen podprůměrně a jeho podíl se tak snížil z 26 na 15 procent.

Z ICA odešli i další podílníci – nákladní divize maďarských drah MÁV Cargo a maďarsko-německá nákladní dráha Raab-Oedenburg-Eberfurter Eisenbahn. Intercontainer Austria se navíc současně stal stoprocentním vlast-níkem Hungaria Intermodal, v němž se Kombiverkehr rozloučil s dosavadním třicetiprocentním podílem.

n

spinner