26. února 2004
Německý operátor kombinované dopravy Kombiverkehr v loňském roce přepravil celkem 888 600 zásilek, o 7,9 procenta více než v roce 2002. Také díky 65 tisícům zásilek v tranzitu se vedení Kombiverkehru úspěšně daří naplňovat přijatou strategii „kontrolovaného růstu“.
„V podmínkách slabé konjunktury a přetrvávající nejistoty ohledně zavádění mýtného pro nákladní vozidla v Německu je výsledek velmi
potěšující. I nadále budeme rozvíjet zejména nedoprovázenou kombinovanou dopravu. Ro-La zůstane doplňkovým produktem pro speciální případy,“ komentoval loňské výsledky při lednové prezentaci společnosti mluvčí představenstva Kombiverkehru Werner Meywald.
Výkony operátora v oblasti mezinárodní nedoprovázené kombinované dopravy se loni meziročně zvýšily o 8 procent – celkem odbavil
533 500 zásilek. Nejvytíženější byla i loni trasa do Itálie přes Rakousko, v níž přepravil 165 300 zásilek (plus 8 procent). Také trasy přes Švýcarsko, na jejichž výkonech se předloni projevily následky přírodní kalamity, loni vykázaly meziroční nárůst o deset procent. Spoje do Španělska posílily o 11 procent, do Polska dokonce o 33 procent.
Odklad zavedení mýtného v SRN německé speditéry značně znejistěl a omezil jejich možnost účinného plánování. Kombiverkehr v této souvislosti vsadil na rozšíření kapacit stávajících relací sítě Kombi-Netz 2000+ a dalších vybraných spojů. Ukázalo se, že to byl krok správným směrem: domácí německý trh nedoprovázené kombinované dopravy vykázal nárůst o 15 procent na 163 600 zásilek. Na počátku letošního roku Kombiverkehr uvedl do provozu nové spoje na ose východ-západ (z Porýní a Porúří do Saska a Berlína). Na nejbližší dobu plánuje také zprovoznění druhého spoje mezi městy Brémy a Stuttgart.
V oblasti doprovázené kombinované dopravy vykázal Kombiverkehr na trase Manching-Brennersee s 98 500 tisíci kamióny meziroční nárůst o 15 procent. Výkony Ro-La Drážďany-Lovosice se zvýšily dokonce o třicet procent na 93 tisíc kamiónů; srovnání s předloňským rokem je však poněkud zavádějící, protože v roce 2002 byla Ro-La v důsledku záplav jistou dobu mimo provoz.
A