Terminál ČSKD Intrans

Kontejnerový terminál v Brně čeká výrazný rozvoj

Kontejnerový terminál v Brně čeká výrazný rozvoj

BRNO (23.10.) – Kontejnerový terminál v Brně-Horních Heršpicích, který loni v březnu po čtyřech letech znovu otevřela společnost ČSKD Intrans společně s ČD Cargo, zvyšuje počty přeložených kontejnerů a zboží a připravuje se na další nárůst až o desítky procent. Kdysi jej firma kvůli útlumu přepravy po železnici zavřela, nyní zákazníci opět začínají vyhledávat služby kapacitnější a ekologičtější dopravy zboží, uvedl Lukáš Bernard ze společnosti ČSKD Intrans, jež je dceřinou společností Rail Cargo Austria.

Od roku 2000 vzrostl počet přepravených kontejnerů v České republice ze 175 900 na loňských 529 100. „Na začátku tisíciletí brněnský terminál skomíral, zákazníci přecházeli na kamionovou dopravu, proto jsme se jej rozhodli dočasně uzavřít. V poslední době však roste cena mýta, cena nafty, cítili jsme zájem zákazníků. Proto jsme jej znovu otevřeli a v současnosti zde denně společně s ČD Cargo přeložíme desítky kontejnerů. Týdně terminál odbaví až čtyři páry vlaků s návěsy z přístavu v německém Rostocku, cesta jim trvá 48 hodin. Návěsy si zde připojují tahače a rozváží po Česku, Slovensku, Rakousku, Maďarsku a dokonce i Rumunsku,“ uvedl Bernard.

V Heršpicích se v současnosti intenzivně pracuje na modernizaci 36 let starého terminálu, aby byl v brzké budoucnosti schopen uspokojit výrazně vyšší poptávku. Hlavním důvodem bude chystaná rekonstrukce dálnice D1, která omezí jak její kapacitu, tak rychlost dodávek. „Zákazníci jsou nyní navyklí na určitý standard, který už jim přeprava po silnici nezajistí. Velkou roli v nastoleném trendu hraje i ekologické smýšlení mnoha firem. Každá počítá takzvanou uhlíkovou stopu svého hospodaření a ta je přirozeně mnohem menší, když poveze zboží v kontejneru z Hamburku, Bremerhavenu či Rostocku do Brna vlakem než kamionem,“ vysvětlil Bernard.

Brněnský terminál je pro zákazníky výhodný i svou polohou, protože další dva nejbližší terminály jsou v Přerově a ve Vídni. Stojí na jednom z hlavních transevropských železničních tahů a v blízkosti dálnic D1, D2 a rychlostní silnice R52. V okruhu několika kilometrů je také několik obchodních a průmyslových zón.

spinner