METRANS

METRANS rozšiřuje svůj park o další tři lokomotivy Siemens

METRANS rozšiřuje svůj park o další tři lokomotivy Siemens

PRAHA 9.7. – Přeprava kontejnerovými vlaky je v kurzu. Největšímu operátorovi kombinované dopravy ve Střední a Východní Evropě, společnosti METRANS, a.s., významně roste objem přeprav, a proto obohatí svůj vozidlový park o další tři interoperabilní dieselelektrické lokomotivy Siemens ER20 Cargo. Začátkem roku 2013 bude disponovat celkovým počtem sedmi kusů. Lokomotivy jsou využívány v nákladní přepravě, zejména na území Slovenska, Maďarska a Slovinska. Zajišťují přeshraniční nákladní dopravu jednou lokomotivou bez tradičního přepřahu na hranicích, čímž se významně zkracují přepravní časy zboží.

Proti dosud obvyklé výměně lokomotiv na hranicích, která je spojena s prostoji z organizačních důvodů, se v praxi dosahuje zkrácení doby přepravy přibližně o 25 procent. To znamená nejen dřívější doručení zboží zákazníkům, ale i vyšší produktivitu lokomotiv, vozů i personálu. „Tři lokomotivy ER20 Cargo, které provozujeme od června 2011, urazily již více než 500 000 kilometrů. Lokomotivy jsou nasazovány na tratích Dunajská Streda – Košice – Velká Ida a Dunajská Streda – Budapešť – Hodoš. Flotilu rozšiřujeme o dieselové lokomotivy proto, abychom byli schopni nabídnout zákazníkovi rychlý a spolehlivý servis přepravy uceleného vlaku z terminálu na terminál bez nutnosti výměny elektrické a dieselové lokomotivy tam, kde infrastruktura železnice a terminálů vyžaduje použití nezávislé trakce," řekl Jiří Samek, generální ředitel společnosti METRANS.

Podle jeho slov je předností lokomotiv Siemens zejména jejich interoperabilita – přímé vozby nákladních vlaků jsou totiž rychlé, operativní a ekonomicky výhodné. Lokomotivy ER20 Cargo zvolil operátor kombinované dopravy i proto, že přinášejí v provozu úspory paliva a mají nízké provozní náklady. "V ekologickém měřítku představuje 500 tisíc vlakových kilometrů, které lokomotivy Siemens u zákazníka již překonaly, odlehčení silnic a dálnic zhruba o 25 milionů kilometrů, které by musely ujet automobily převážející kontejnery. Navíc se při převedení přepravy z automobilů na vlaky, dopravované moderními lokomotivami ER20 Cargo, snižuje spotřeba nafty až o dvě třetiny, a to díky nižšímu valivému tření i menším aerodynamickým ztrátám,“ doplnil Jan Maj, ředitel dopravní divize společnosti Siemens v České republice.

Společnost METRANS pořídila v roce 2010 tři dieselelektrické lokomotivy ER20 Cargo, které byly dodány v první polovině roku 2011. V roce 2012 byla uzavřena smlouva na další lokomotivu, která bude předána v nejbližších týdnech. V červnu 2012 byla uzavřena smlouva ještě na tři lokomotivy, jejichž předání proběhne v roce 2013. Společnost METRANS zajišťuje pravidelnou údržbu těchto lokomotiv v dílnách Metrans Dyko Rail Repair Shop v Kolíně vlastními pracovníky za podpory specialistů a logistického zázemí společnosti Siemens.

spinner