11. března 2017
Německý operátor kombinované dopravy Kombiverkehr přepravil v loňském roce celkem 985 424 zásilek (1,97 milionu TEU), o 0,7 procenta, respektive 7329 vozových zásilek více než v roce 2015. V rámci národní sítě koncern přepravil 202 927 zásilek (plus 1224 zásilek, nárůst o 0,6 procenta), v mezinárodním provozu přepravil 782 498 zásilek (plus 6109 zásilek, nárůst o 0,8 procenta).
„Intermodální doprava se v loňském roce musela vyrovnat s nižšími cenami pohonných hmot v silniční dopravě, s mezinárodními stávkami a delším uzavřením důležitého národního a mezinárodního terminálu v Ludwigshafenu. Přesto jsme dokázali, že další růst je možný,“ řekl předseda představenstva Robert Breuhahn. Jeho kolega z vedení Kombiverkehru Armin Riedl dodal, že kombinovaná doprava se může opřít o harmonizaci evropských předpisů, o řadu podpůrných opatření a rovnější podmínky pro volnou soutěž na trhu. „Po dotažení všech hlavních opatření bude pro potenciální zákazníky ještě atraktivnější. V budoucnu můžeme očekávat další přesun zakázek na ekologičtější systém železnice,“ upozornil Armin Riedl.
Operátor chce na dobré výsledky z loňského roku navázat a na počátku ledna představil rozšíření sítě. Kombiverkehr nabízí nový mezinárodní intermodální spoj Duisburg – Moerdijk. Novinkou je také krátký kyvadlový vlak Kolín nad Rýnem – Ludwighshafen. Přes Terst bude vedle tureckých přístavů Ambarli, Haydarpasa, Pendik, Mersin a Cesme dostupný také terminál v přístavu Alsancak.
Nový přímý vlak jezdí z Rostocku do rakouského Welsu
Novinkou je i vlakové spojení mezi rostockým námořním přístavem a terminálem v rakouském Welsu. Přímý spoj mezi severem Německa a Rakouskem jezdí jednou za týden. Odjezd z Rostocku je v pondělí, v opačném směru pak v pátek. Trasa měří 930 kilometrů. V případě vyšší poptávky je operátor připraven zvýšit frekvenci na dva odjezdy týdně.
„Nový vlak mezi Rostockem a Welsem odráží naši strategii budování široké sítě. Zákazníci mají v Rostocku i ve Welsu řadu možností navazujících a souvisejících napojení na další železniční a lodní spoje,“ řekl ředitel odbytu Peter Dannewitz. Z Rostocku jsou přes trajekty dostupné země jako Dánsko, Švédsko a Finsko. Wels nabízí napojení na železnici z/do Vídně, Curtici, Soluně (Thessaloniki), Budapešti a námořního přístavu Terst.
Kombiverkehr soustavně eviduje nárůst poptávky po spojích mezi Německem a Itálií. Stávající frekvenci vlaků z a do Verony navýšil o deset odjezdů týdně. Operátor tak má v nabídce celkem 120 odjezdů týdně přes Brenner. Německý operátor také od ledna nabízí pět odjezdů týdně z Duisburgu do Hamburku (terminál Billwerder). Vlak má přepravní kapacitu 2000 tun. Spoj má ideální napojení na tahy z a do německých baltských přístavů a dalších terminálů na severu Evropy. Dosavadní kapacitní problémy na této trase by měly být minulostí. Od 16. ledna operátor zvýšil frekvenci spoje Duisburg – Rostock (a zpět) ze tří na pět odjezdů týdně v každém směru.
(tj)