Intercontainer-Interfrigo

Porcování ICF skončilo, obchodní jednotky mají nové majitele

Porcování ICF skončilo, obchodní jednotky mají nové majitele

Trh evropské kombinované dopravy přišel na sklonku loňského roku o jednoho z významných hráčů. Ze scény po mnoha letech zmizel Intercontainer-Interfrigo (ICF), společný operátor kombinované dopravy evropských železnic, který jeho akcionáři poslali do likvidace. Podnikové obchodní jednotky (Business Unit) ICF již našly kupce. Dosavadní spoje ICF jsou v některých případech provozovány pod jmény nových majitelů, jindy jezdí vlaky nadále pod zavedenou značkou Intercontainer.

Business Unit West (Obchodní jednotka Západ) byla po velké reorganizaci a restrukturalizaci operátora odpovědná za kombinovanou dopravu mezi Švýcarskem a přístavy Severního moře. Business Unit Ost (Obchodní jednotka Východ) provozovala spoje do jihovýchodní Evropy a konečně Business Unit GUS (Obchodní jednotka Společenství nezávislých států) realizovala přepravy do postsovětských republik. Celkem ICF provozoval téměř 150 ucelených vlaků kombinované dopravy týdně.

Všechny obchodní jednotky byly prodány samostatně. Relace z/do jihovýchodní Evropy převzal IFB Inter Ferry Blata. Dopravu do zemí SNS nově zajišťuje IRS InterRail Services, do nějž přešel personál ICF. Za operátorem stojí švýcarský holding Transinvest. Největší napětí na trhu panovalo ohledně budoucnosti BU West. Pro mnohé bylo velkým překvapením, když se dozvěděli jméno nového majitele – rakouského operátora kombinované dopravy IMS-Intermove Systems.

Západ je v rukou Rakušanů

IMS dříve jednoznačně deklaroval zájem provozovat většinu spojů ICF, nejen relace do západoevropských přístavů. Operátor se těší velké podpoře ze-jména ze strany švýcarských spedičních zákazníků, kteří se obávali hrozícího monopolu německého konkurenta ICF, operátora Transfracht, u spojů do německých severomořských přístavů. „Zadními vrátky“ by se však mohli do hry dostat i někteří neúspěšní uchazeči o OJ Západ. Objevily se již náznaky, že budou usilovat o získání podílů v IMS a případné rozdělení přepravních nabídek.

IMS hodlá na trhu zachovat značku Intercontainer, jejíž užívací práva byla rovněž součástí nákupu Business Unit West. Majitel a předseda představenstva rakouského operátora Wolfgang Tomassovich čelí velkému tlaku. Bývalí zákazníci ICF se totiž obávají toho, zda pod novým vedením dokáže být operátor dostatečně neutrální. Wolfgang Tomassovich na to reagoval prohlášením, že hodlá založit neutrální odbytovou společnost s názvem Intercontainer ve Švýcarsku, prozatím však teprve zkoumá právní aspekty takového kroku. Nevyloučil ani to, že v nové organizaci by mohlo nalézt práci až dvacet bývalých zaměstnanců ICF.
www.imscargo.com

spinner