15. června 2006
Rakouský provozovatel kombinované dopravy Ökombi nabízí od konce dubna zákazníkům svého systému Ro-La obdobu věrnostního bonusového programu leteckých společností Miles & More. Vedle nižších tarifů při opakovaném využití služby pro zákazníky využívající kombinaci silniční a železniční dopravy připravil i další zajímavé odměny. Od konce dubna Ökombi nabízí pátou frekvenci Ro-La mezi Trientem a Wörglem. Na podzim plánuje další nové spojení mezi terminálem Trient a některou německou destinací, zatím však ještě neurčil kterou. Kapacita přepravy přes Brennerský průsmyk by mohla při zvýšení frekvence odjezdů na jeden vlak během dvou hodin vzrůst ze současných 600 na 1000 kamionů denně. Od ledna do března letošního roku Ökombi na brennerské Ro-La zaznamenal nárůst počtu přepravených nákladních vozidel meziročně z 10 800 na 23 800. Zvýšení o plných 120 procent přičítá generální ředitel Ökombi Wilhelm Patzner především právě rozšíření nabídky. Významné je ovšem také zvyšování komfortu – ve Wörglu za tímto účelem Ökombi například vybudovala Mee- ting Point pro řidiče kamionů. Podle Wilhelma Patznera nastal čas, aby se Ro-La konečně definitivně zbavila nálepky „hloupého a zbytečného produktu, při kterém se kamiony nesmyslně vozí po železnici, místo aby jezdily po silnici“. Vedle velmi důležitých ekologických důvodů se odvolal i na ekonomickou stránku: náklady čistě silniční nákladní dopravy (pohonné hmoty a mýtné) mezi Brennerem a Wörglem činí 94 €, zatímco jízda Ro-La dopravce přijde na pouhých 74 €. Ökombi podle něj hodlá dále investovat do lepších doprovodných osobních vagonů souprav Ro-La. Po úpravách terminálu ve Wörglu bude moci obsluhovat současně obě koleje. n www.oekombi.at