2. března 2015
Rail Cargo Operator-CSKD má za sebou dva roky významných investic především do rekonstrukce terminálů. Letošní rok by tak měl být spíše ve znamení vývoje provozního systému, který by měl začít fungovat příští rok. „Tento systém by měl zejména zefektivnit vnitrofiremní komunikaci,“ říká jednatel této společnosti Gerhard Kratochwil.
„Jak se dařilo vaší společnosti v loňském roce, jaké novinky jste připravili pro své zákazníky?“
„V loňském roce naše společnost zaznamenala nárůst přeprav do/z severoněmeckých přístavů Hamburk a Bremerhaven o 9,6 procenta. Tento výsledek přisuzujeme především našemu rozvoji a zkvalitňování poskytovaných informací našim klientům. Rovněž se snažíme pružně reagovat na požadavky našich zákazníků. Počátek roku 2014 se ještě nesl v duchu finalizace rekonstrukce našich terminálů, a to konkrétně terminálu v Přerově, který v prvním čtvrtletí prošel kolaudací. Skončila tak fáze navyšování naší přepravní kapacity na další období.“
„Jaké investice chystáte na letošní rok?“
„Letošní rok se neponese v duchu investic do našeho zázemí, které proběhly v roce 2013 a 2014. Zaměříme se na vývoj našeho provozního systému, který bychom měli začít užívat během roku 2016. Věříme, že tento krok povede k zefektivnění vnitrofiremní komunikace a agendy. Vzhledem ke stále užší spolupráci s naší mateřskou firmou v Rakousku by měl systém rovněž sjednotit procesy ve všech zemích střední Evropy.“
„Letošní rok má být z hlediska výluk na české železniční síti rekordním. Co to bude znamenat pro vás?“
„Téma výluk je na programu takřka každým rokem, tento výjimečný stav přinese celému dopravnímu trhu čas nervozity z případných zpoždění. Nezbývá než zákazníky předem upozornit na možný vznik zpoždění vlaků a sledování polohy vlaků.
(tj)