22. prosince 2013
Někdejší Slovenská kombinovaná doprava INTRANS, a. s., (SKD INTRANS) prošla v letošním roce významnými změnami. Proto si na polovinu listopadu pozvala do žilinského hotelu Holiday Inn své zákazníky a obchodní partnery, aby jim tyto změny prezentovala. Rozhodně nejvýznamnější změnou je přeshraniční fúze s českou společností ČSKD INTRANS, s. r. o., a vznik jednoho společného podniku Rail Cargo Operator – CSKD, s. r. o., (RCO – CSKD).
Na základě rozhodnutí jediného akcionáře byla společnost SKD INTRANS, a. s., se sídlem v Žilině k 1. lednu 2013 přeshraničně sloučena se společností ČSKD INTRANS, s. r. o., se sídlem v Praze. Zároveň se zřídila organizační složka ČSKD INTRANS, s. r. o., se sídlem v Žilině. Od 1. července se pak sloučená společnost přejmenovala na Rail Cargo Operator – CSKD, s. r. o. „Změna obchodního jména byla velmi přirozeným krokem vzhledem k tomu, že od roku 2008 je naším výhradním vlastníkem Rail Cargo Austria AG. Nové jméno jednoznačně poukazuje na naše propojení s významným hráčem na trhu v oblasti přepravy, kterým RCA AG se svými téměř 60 logistickými společnostmi a řízením všech aktivit přepravy zboží koncernu ÖBB nepochybně je,“ řekl prokurista, obchodní a provozní ředitel nové společnosti Adam Gaštan.
Zaměření na specializované intermodální projekty
Podle jeho slov je tato změna zároveň pomyslnou třešničkou na dor-tu hloubkové restrukturalizace a dynamického rozvoje, kterým SKD INTRANS, a. s., prošla od roku 2006. „Modernizujeme terminály, park manipulační techniky a kolejová vozidla – ke konci tohoto roku převezmeme celkem 250 nových speciálních intermodálních vozů z Tatravagónky Poprad. Pozvedáme úroveň a kvalitu našich služeb, abychom dokázali plnit stále náročnější požadavky zákazníků,“ připomněl Adam Gaštan. Ten dále uvedl, že cílem RCO-CSKD je především zaměření na specializované intermodální projekty, přepravní řešení šité na míru potřebám zákazníků. „O kvalitě našich služeb vypovídá i téměř 90 týdně přepravených ucelených intermodálních vlaků. Obsluhujeme přístavy Hamburg, Bremerhaven, Koper, celou řadu vnitrozemských terminálů, značný podíl objemů našich přeprav je tvořen kontinentální přepravou,“ pokračoval Adam Gaštan.
Přímý přístup k širokorozchodné trati na východ
Jednou z letošních dalších novinek je rozšíření porfolia služeb o přímý přístup k širokorozchodné trati v Haniske u Košic. Tento krok byl reakcí na neustále narůstající počet přeprav mezi Evropou a zeměmi SNS. „Věříme, že rozšíření našich služeb přinese přidanou hodnotu potenciálním obchodům slovenských podniků se zeměmi SNS,“ dodal prokurista, obchodní a provozní ředitel Adam Gaštan. Setkání v hotelu Holiday Inn se zúčastnili například Erik Regter, člen představenstva Rail Cargo Austria AG, Georg Kasperkovitz, člen představenstva Rail Cargo Austria AG, Roman Kotiers a Gerhard Kratochwil, jednatelé RCO – CSKD, s. r. o., a již zmíněný Adam Gaštan.
(tj)