Německo

Terminál Burghausen zahájil v lednu provoz

Terminál Burghausen zahájil v lednu provoz

V bavorském Burghausenu byl 19. ledna uveden do provozu nový terminál kombinované dopravy. Zařízení umožní firmám v regionu napojení na celoněmeckou i evropskou železniční síť. Provoz slavnostně zahájili spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt, bavorský státní tajemník ministerstva vnitra, stavebnictví a dopravy Gerhard Eck a dále Karl-Friedrich Rausch, člen představenstva Deutsche Bahn odpovědný za oblast dopravy a logistiky.

Region kolem Burghausenu patří mezi klíčové uzly německé železniční nákladní dopravy. „Nový terminál dále propojuje silniční a železniční sítě v srdci rychle rostoucí průmyslové aglomerace. Kombinovaná doprava je schopná přitáhnout více zboží na železnici, což odlehčí přetížené silniční dopravě,“ zdůraznil Alexander Dobrindt. „Terminál zákazníkům nabízí skvělé napojení na německá i evropská distribuční centra. Prostřednictvím námořních přístavů se pak otevírá okno globální logistiky. Současně je možné další objemy zboží přepravovat po železnici rychleji a ekologičtěji,“ dodal Karl-Fried-rich Rausch.

Provozovatelem terminálu je společnost KTB, konsorcium tvořené DB Schenker BTT (dceřiná společnost Deutsche Bahn specializující se na přepravu chemikálií), překladovou společností DUSS (Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße) a spedicí Karl Schmidt. Stavebníkem a investorem je RegioInvest. Terminál za 30 milionů € podpořila spolková vláda dotací 17,8 milionu €. Burghausen nabídne kompletní port-folio logistických služeb pod jednou střechou. Po krátké „zahřívací“ fázi bude spuštěna pravidelná přeprava (denně od pondělí do soboty) do německých námořních přístavů Bremerhaven a Hamburk a zpět. Plánuje se také týdenní kyvadlový spoj mezi Burghausenem a přístavy „ARA“, tedy Amsterdamem, Rotterdamem a Antverpami. V případě zájmu je možné zřídit přepravu z a do přístavů na Jadranu.

Terminál nabízí místo pro uložení až 1000 kontejnerů. K dispozici jsou čtyři odstavné koleje a paralelně čtyři silniční komunikace, každá o délce 600 metrů. Přilehlý sklad může uložit dalších 800 kontejnerů. Nově postavený portálový jeřáb může v budoucnu doplnit druhý.

(tj)

spinner