PCC Intermodal

Terminál ve Frankfurtu nad Odrou se rozšířil

Terminál ve Frankfurtu nad Odrou se rozšířil

Polský operátor kombinované dopravy PCC Intermodal dokončil na konci loňského roku rozšíření svého terminálu ve Frankfurtu nad Odrou na německo-polské hranici. Ke dvěma původním kolejím s délkou zhruba 600 metrů přibyly další dvě, centrální plocha překladiště se rozšířila na 30 tisíc metrů čtverečních. Novinkou je také portálový jeřáb, který má rozpětí 70 metrů a obsluhuje všechny čtyři koleje. Zařízení zvládne až 20 překládek kontejnerů nebo návěsů za hodinu, má maximální nosnost 41 tun. Předtím zajišťovaly manipulaci s nákladem pouze dva intermodální manipulátory. Celková překládková kapacita terminálu je nyní 100 tisíc TEU.

Terminál ve Frankfurtu nad Odrou byl zprovozněn v roce 2008, kdy se stal součástí sítě kombinované dopravy společnosti PCC Intermodal. Díky své poloze je důležitým strategickým centrem pro přeshraniční přepravu na ose východ-západ. V bezprostřední blízkosti terminálu chce město zřídit logistickou zónu. Z frankfurtského terminálu míří vlaky kombinované dopravy do severoevropských přístavů a dále do Antverp, Rotterdamu, Hamburku a Bremerhavenu. Další vlaky směřují do čtyř kontejnerových překladišť této firmy v Polsku (Kutno, Dolní Bank, Gliwice, Debica).

Přestavbou prochází i terminál v Kutnu

Právě terminál ve středopolském Kutnu je důležitým centrem pro překládku zboží mířícího následně do přístavů Gdaňsk a Gdyně či směrem na polsko-běloruskou hranici (Malaszewicze-Brest), odkud může náklad směřovat dál do Ruska a východní Asie. Kutno nyní také prochází rozšířením, které zvýší celkovou roční překládkovou kapacitu ze současných 100 tisíc TEU na 250 tisíc TEU. Na ploše 80 tisíc metrů čtverečních vznikne skladovací kapacita až 4000 TEU, čtyři koleje s délkou 700 metrů budou obsluhovat dva portálové jeřáby a čtyři mobilní překladače. Přestavba skončí na jaře letošního roku. V budoucnu PCC Intermodal plánuje postavit další překladiště u východopolských hranic, kudy vede hlavní železniční trasa mezi Evropou a Čínou. Spojení s běloruským terminálem Brest by následně mělo probíhat až dvakrát denně.

(tj)

spinner