13. ledna 2014
Rakouský železniční koncern Rail Cargo Group spolupracuje již více než 15 let s tureckým trajektovým rejdařstvím U.N. Ro-Ro Iţletmeleri. Oba partneři nyní přišli s nabídkou kombinovaného „Sea/Rail“ spoje U.N. Rail-Austria Shuttle mezi různými tureckými přístavy a destinacemi v Evropě. Uplatňuje se zde například moderní řešení v podobě inovativního překladu návěsů ISU.
„U.N. Ro-Ro je přední provozovatel trajektových spojů na velmi silně rostoucím tureckém trhu. Úspěšně spolupracujeme již řadu let. Náš nejnovější produkt je dalším krokem k lepšímu napojení Turecka na severozápad Evropy,“ řekl předseda představenstva RCG Erik Regter. První kyvadlový spoj U.N. Rail-Austria Shuttle vyrazil 26. listopadu 2013 v úseku Terst – Wels. Vlak je součástí intermodálního řetězce Istanbul/Mersin – Terst – Wels. Použitý systém překladu ISU umožňuje pohodlnou nakládku a vykládku i návěsů, které by jinak vyžadovaly speciální manipulační techniku. Takto lze odbavit všechny běžné typy návěsů včetně velkokapacitních megatrailerů bez nutnosti instalace nákladného vybavení nebo překladu zboží do jiných přepravních jednotek. Po startovací fázi se třemi odjezdy týdně bude nabídka posílena na frekvenci jednoho až dvou odjezdů denně.
Jedna rezervace, jedna cena, jeden kontakt
Zákaznický servis se opírá o jednoduchý princip: jedna rezervace, jedna cena, jedno kontaktní místo. Zákazníci si mohou přepravní kapacitu pro trasu Istanbul/Mersin – Wels zarezervovat přímo u U.N. Ro-Ro, a to jak pro jízdu tam, tak zpět nebo tam i zpět. Přitom platí jednu paušální cenu za celou trasu. Překlad návěsů z lodí na železniční vagony organizují společně U.N. Ro-Ro a Rail Cargo Group. S celkovou dobou přepravy čtyř dnů je nabídka U.N.Rail-Austria Shuttle v evropském kontextu jedním z nejrychlejších spojení z Istanbulu do Německa. Obsluhovány budou také další destinace v Belgii, Nizozemsku a Lucembursku.
Turecko chce čtvrtinu nákladu na železnici
Turecko deklarovalo, že má zájem na tom, aby se 25 procent silničního nákladního provozu přesunulo přímo na železnici nebo alespoň přešlo pod intermodální systém Ro-Ro. Pro železniční trh by to znamenalo nové zakázky v ekvivalentním objemu více než 30 tisíc nákladních vozidel, tedy zhruba tisícovky ucelených vlaků ročně. Turecko si navíc stanovilo cíl, že do roku 2023 ztrojnásobí obchodní výměnu s Evropou. Rakouský koncern RCG proto bude i v následujících letech intenzivně rozšiřovat své aktivity na tureckém trhu a hledat nové příležitosti k expanzi v návaznosti na růst poptávky.
(tj)